A Hull-t nem muszáj addig leszedni, pilóta függő. A szállítók pilótái általában gyávák, fél hull fölött is kiugrálhatnak. nem árt párszor a hajó elé lőni, hogy kicsit még be is rezeljen. Az elfoglalásához ki kell szállni a hajódból. Hacsak nincs fenn a System Override Software MKII script. Az MKI-est büntetik, de a játékban van, az MKII-vel meg asszem 3 km-ről birtokba lehet már venni a hajót.
A hajófoglalásnál meg én az OTAS HCF-fel történő foglalást értettem. De ahhoz kellenek katonák is. Viszont jó repuval az Argonoknál 32 milláért el lehet adni egy Q-t. Szerintem ez a legegyszerűbben foglalható hajó. Kell hozzá kb 5-600 katona minimum. De talán a hajófoglalásról is írtam az oldalamon. Ezt mindenki másképp csinálja, kinek mi jön be. Nekem az Asgard support.
Teherhajót automatizálni a Trade Software-vel lehet és ebből is, ha jól emlékszem az MKIII kell. Ez már ültet egy pilótát bele és elkezd maga kereskedni. Ha a hajó jól felszerelt, akkor 8-as szint fölött már használja a Jump Drive-ot is. Pénzt adjál neki, külön kasszája van. Bár asszem ez is megváltoztatható, csak nem célszerű. A hátránya, hogy igazán csak akkor tud jól kereskedni, ha leraksz Satellite-ket a különböző rendszerekbe, hogy lássa az árakat. Különben csak az éppen adott szektorét veszi figyelembe és amerre te jársz. A távolságot is érdemes belőni jól, mert simán bemegy kalózszektorba és akkor pá-pá hajó és kapitány. Fegyvert sem szabad rárakni, mert különben elkezd harcolni. Anélkül viszont menekül.
Ami jól jövedelmez, az egy SolarPowerPlant Argon Prime-ban és az alatta lévő rendszerben egy Satellite. Így minden alapanyagot be tud szerezni az állomáshoz rendelt hajó és helyben jó pénzért eladható az EnergyCell. Arról nem is beszélve, hogy te is tankolhatsz ott ingyen. Szintén érdemes saját kasszán hagyni, hogy ne érjen meglepetés.
Na asszem most jó sokat írtam, azért te is játszál egy kicsit @sznek1975.