A fenti ábrán egy négy tömegû impulzushajtómûvet ábrázoltam.A két gömb egyértelmû, de a kis kör az alsó gömb mellett...
Nos az jelzi a másik két tömeget, csak szembõl.(igazából nem keresztezik egymást a pályáik.)Ez viszont egy jármû meghajtásánál felveti ugyanazt a problémát,melyet a helikopter légcsavarja.
Ellen kell tartani neki.Egy földi jármûnél ez nem probléma de a levegõben....
Ennek kiküszöbölése végett született meg az alsó elképzelésem,ami két,egymással ellentétes irányban forgó hajtómûvet ábrázol.
Így már stabil.
Ha ezt a szerkezetet beépítenénk egy 3D-ben forgatható állványzattal egy reülõgépbe, akkor a szóban forgó repülõnek a manõverezésiképessége felülmúlná bármelyik helikopterét,sebessége pedig vetekedne a legkorszerûbb vadászgépekével, és mivel mûködéséhez nincs közvetlenül szükség o2-re ezért képes lenne elhagyni a Föld légterét.
Meghajtásához villanymotor lenne a legalkalmasabb egy jókora fordulatszámnövelõ fogaskerékáttétellel.
A villamos energiát pedig már szinte akárhogy termelhetjük neki.
Erre a célra a legalkalmasabb megoldás a mágnesmotor lenne,bár ennek létezésében és mûködõképességében én kételkedem.Valamelyik szabadenergiás weboldalon olvastam róla.