Profi vs. profi harcában elfogadom, hogy ritkább a stabilan tartott/tartható pozíció - egyáltalán, az objektum építésre nem jutna idõ az adott helyen - , de az én szintemen ez gyakrabban megesik. Mivel multit nem tudtam játszani, a gépi ellenfeleknek meg ez a mániája: fix védelem + mobil védelem és abból kontrák vezetve, ezért kicsit más a stratégiám mint humán ellenfeleké.
A replay-k, az eltérõ verziók miatt, a virágbolti CoH-ommal e téren nem nagyon ugrálhatok, nem a legjobb lehetõség számomra. A videók megnézése már könnyebben kivitelezhetõ, ha "normális" net közelébe juthatok. De ezek után is az a gondom, hogy hiába szeretném "jól" kivitelezni az adott feladatot, ha nem tudok olyan gyors és pontos lenni, ami ahhoz szükséges volna, hogy elmozdulhassak a kezdõ szintrõl - túl sokáig maradtam meg a körökre osztottak világában, vagy csak túl öreg vagyok én már ehhez, de a gyakorlás, az valóban hiányzik! :(
A videók nézése közben találkozom, elég gyakran - nyilván nem TOP játékosok harcáról van szó, akikkel amúgy se találkozhatnék a virtuális harcmezõn szemtõl-szembe és a "mutatványaikat" talán sohasem tudom majd reprodukálni - érzem másoknál is az itt felvetett problémám mindkét oldalát: fix objektumok támogatásának igénybevétele helyett csapatokkal próbál meg 10-20 percig egyazon területet tartani, miközben hatalmas veszteségek érik az egységeit; vagy egy-két épített védelmi álláson, az iszonyatos veszteségek ellenére sem tud keresztüljutni az egyén.
Az idõt is beleszámítva már nem biztos, hogy a mortal elégséges az ütközet állásának megfordításához: a legtöbbször, ha már van empla, akkor hátrányban vagyok. A Marderek (és minden PE könnyû jármû) mellé is kell (v. nagyon ajánlott a) fedezet - ami a (közel)támadó csapatok (lét)számát csökkenti, azaz a támadás erejét és lehetséges sikerességégének esélyeit csökkenti - , néha nem is kevés (a mikrózás kivitelezésének hiánya itt is exponenciálisan növel(ne)) és ezzel már ott tartok, hogy a gyalogság, az ütközet végéig megmaradó fejlesztései mégsem olyan drágák, mint 2-3x (hiába/elért eredmény nélkül) újragyártani a jármûparkot - ha majd tudok elégségesen mikrózni, akkor ez változhat, addig viszont, az én szintemen, a gyalogsági frontális tömegtámadások a bejövõsebbek (legalábbis több eredményt tudtam velük felmutatni, mint a könnyû gépekkel).
Brittel (USA-l és WM-l is) emplát építek minden olyan helyre, amit feltétlenül tartani szeretnék (pl. cuting point), belekalkulálva az esetleges elvesztését az 1-2 (vagy több) gyalogos egység (+ gépek, ha vannak) leamortizálódásával szembeállítva (amik az empla helyet ott védtek volna): az empla még mindig olcsóbb. Ezzel nem azt mondom, hogy csak és kizárólag fix építmények legyenek, de egy egészséges szintig nagyon megkönnyítik - számomra legalábbis, a jó helyre rakva - az életemet: addig is nyomulhatnak máshol a mobil erõk (persze ez pálya és helyzet függõ).
Az fix állások is igényelnek fedezetet (egy mobil tûzoltócsapat, hogy többet tudjanak védeni - a tömegtámadás az empla halála, azt meg nehéz egyszerre több ponton is kivitelezni), de a felszámolásuk is adhat értékes félperceket, amit máshol kamatoztatni tudok - ha tudok.
Egy zsíros nyersanyag-, vagy VP-pont tartása (mapcontrol részét képezi), az ellenféltõl való elzárása bõven megérhet ennyit: az emlpa nem menekül el - nem veszik el a hazafutás és a frontra való újbóli kijövetel (vagy a hosszú, frontvonaltól távoli javítás) ideje - , de javítani lehet, ha tisztázódott a helyzet és túlélte a harcot. Azonkívül megosztja a figyelmet és a támadó tûzerejét - ha van fedezete - , amit megint csak illene kihasználni: kontra.
USA és brit építhet ágyút - az utóbbi, fõleg kisebb pályákon mindenhova "elérhet"... - , amit ha jó helyre telepít, akkor bizony már érdemes azt megvédeni. Itt sem biztos, hogy közvetlenül mellé kell bökni a pit-eket: lehet nagyobb területet is lefedni velük, úgy már a felvonulást és csoportosítást is gátolni tudják, miközben a löveg (+ mortal pit) is fedezi õket.
Ha ezeket csak mobil erõkkel védem, akkor esélyes, hogy a kontrára nem marad bevethetõ egység. De ha az emplákra utazott és eközben lett felõrölve az ellenfél, akkor maradhat annyi tartalék, ami pár pont behúzásához és tartásához, amíg az emplák újratelepülnek, elégséges.
Persze ez utóbbi esetben már eleve esélyes a gyõzelem, de mivel vesztettem már nem egyszer, nyerõ pozícióból, ezért inkább a biztosra utazok a folyamatos nyomás alatt tartás mellett (mint az óriáskígyó: lassan, de halálosan biztosan :)) ) - az emlpa egy esetleges sikeres visszajövetelt is megfoghat (ezt ugyan ritkábban, de szintén a saját bõrömön tapasztaltam meg), amikor a mobil erõ még javában regenerálódik.
Ha pedig eltekintek az erõdítéstõl és a mobil dolgokra koncentrálok, akkor megint csak a fejlesztett gyalogságban tapasztaltam meg (+ketten) az ehhez szükséges és biztos erõt: Marder helyett inkább megpróbálom kihúzni a Hetzer-ig, ha sikerül, mert nálam ott kezdõdik a többször is használatos PE gép, ami már eredményt is tud néha felmutatni, addig meg ki is kéne tartani vhogy. Az SC/AC, fél-egyperces királyságáért nem biztos, hogy megéri a beléfeccölt anyagot, legalábbis, amíg ilyen gyatrán mikrózok.
Zártabb pályán, egy korán és megfelelõ helyre telepített empla is sokat segíthet: pl. ahol nem volna ház az USA/WM HMG-nek, csak a jóféle pozíció...
Ahogy azt már többször leírtátok Ti és mások is nekem: gyakoroljak és nézzek visszajátszásokat, mert az lenne az egyetlen módja a fejlõdésnek. De addig is, ha tehetitek, akkor jelezzétek itt, ha netalántán további változtatásokat (gyengítéseket) eszközölnének a PE gyalogságon, köszönöm!