CoH 2.601 + Blitz v2.52 (nem *.*4) -> 2.602 + B 4.02b kesergés, fõként PE oldalról:
Nagyon hiányzik az alapépületek forgathatósága a megépítésük elõtt (merre is nézzen a kijáratuk). [Brittel jártam már úgy Point du H-n, hogy a kiépített gyalogsági védállásba "települt", így mozgathatatlan volt a játék végéig... :D ]
SE doktrínára korlátozták az élõerõ ellenni(s használható) aknák használatát (Nehéz-Pio, LuftGF tudta telepíteni eddig õket), csak a Teller maradt meg a páncélvadásznál: gyakorlatilag meglepetés nélkül lerohanhatóvá vált a terep, csak az 50 munis robbanótöltetek maradtak a nehéz-Pio-nál és a LuftGF-nál, amik nem "automaták" (ez lehet elõny is, ha van idõ szemlélni a környéküket az összecsapások alatt, amíg nincs belõlük több, mint féltucat, pl. 3v3-nál...).
Az alap PG ára 390-re nõtt a 360 helyett és elvették tõle az egységenként 50 muniért kifejleszthetõ PzF-ot - használata 35 munit kért és annyi újratöltési idõt, amennyi idõ alatt bõven hazamenekült a pálya másik végébõl is: shörmi és társai, aminek legalább 2 találat kell ebbõl, eddig is "biztonságban" voltak ezektõl :D - , amit már csak a nehéz-PG fejleszthet ki magának: a JEEP, M3, M8, Stuart sokkal szabadabban garázdálkodhat a játék elején ezek után (ezeket egy lövéssel kilõtte a PzF, ha talált, a WM Volks-nál megmaradt a fejlesztésének a lehetõsége), hiszen a nehéz-PG 450 manpoweres unit és a reinforce is több, mint az alap 34 mp-e. A PzF helyett jött az antitank granyó, amivel jóval közelebb kell menni a célponthoz és a kevesebb is a sebzése, ami akár 0 is lehet, még ha betalál is. Igaz, hogy van már PAK 36 is a fõépületben, de ez külön egység, plusz idõ és nyersanyag etc...
Az SC eddigi 240 manpower-s ellenértéke 300 mp + 10 oil-ra nõtt - mondjuk az árnövekménnyel egyenes arányban emelkedett a használhatósága: a MG végre gyilkol is, nem csak fektet (2.602 patch?!; a Blitzben nem lövi ki két alap-Tommy egybõl, mint a CoH-ban!; SC=AC-20mm-s kwk - nagyjából...). Ezen lépésekkel, meg a többi áremeléssel már megint jócskán lassítottak a PE rush-képességén - elég nehéz volt számomra elfogadni már a 25-rõl 50 munira megemelt (ez megint egy CoH patch volt anno) G43 árát is (WM PzGr eddigi 75 munis könnyû MG42-se 100-ba fáj mostantól - a PzSchr ára maradt 75 muni). Emellett az eddig nem túl lényeges oil mennyisége megint megnõtt: már alig pár, 'inkább nem használom, ha nem muszáj' gép "kapható" már csak tisztán manpowerért, az eddigi 'only muni' foglalásokat és birtoklásokat (gránátdobásokhoz - mivel alapból tudja minden PE gyalogos egység ezt - , PzF fejlesztéshez és használathoz, majd a nehezebb tüzérség folyamatos munkavégzésének biztosításához stb.) ki kell bõvíteni az oil-el is ezek után.
A 251/22 (Sdkfz 251 + PAK 40, reinforce nélkül, de álcázási képességgel: 1 lövés = 1 alapshörmi) egység már nem kötõdik a tankvadász doktrínához, viszont egy szinttel feljebb költözött: már a T3 megépítése is kell a gyárthatóságához, míg eddig elég volt az elsõ három épület felhúzása (T1, T2 és KampC - CoH WM épület, ezzel is lassítva a PE-t...) és a Log. Komp. fejlesztése.
Az gépek sebessége csak kiépített utakon és a kitaposott ösvényeken megfelelõ (vagy gyors), míg a terepen, mindkét verzióban közelít a 0-hoz (fõként az úton is lassú jármûveké, mint az összes német páncélosok esetében). :( [Itt inkább a térkép elemeinek értékeit kéne módosítani, mint az egységek úton való mozgási sebességét irreálisan megnövelni.]
Az eddigi fix 175-s pop cap immár 150 és 225-s értéket vehet fel, tetszés szerint, skirmish esetében.