A légkörbe való visszatérés nem olyan egyszerû, hogy egy picit lassítják az ûrhajó sebességét, majd a többit elvégzi a légkör. Ha túl lapos szögben éri el az ûrrepülõgép a légkört, akkor a szárnyak felületén minimális felhajtóerõ keletkezik, de ha a kelleténél több, akkor nem fékezõhatása lesz, hanem ahhoz ez is elég, hogy "felpattanjon" róla. Ez az a fajta vizen kacsázó kõ, amit mindenképpen szeretnének elkerülni, hiszen az ûrsikló visszatérése így sokkal kevésbé kontrolálható lesz (a sebességvesztés miatt mindenképpen vissza fog érkezni a légkörbe, csak éppen lehet, hogy egy-két teljes Föld-et való megkerülés után). Lévén ugye az ûrsikló üzemanyagkészlete erõsen korlátozott, nem elfogadható, hogy vagy sikerül, vagy nem megoldást választanak.
Az ûrsikló tervezési idõszakában, az 1970-es években is már ismerték a lapos szög elõnyeit, de nem mertek kockáztatni (nem volt ugye ezzel kapcsolatban igazán tapasztalatuk), és egy meredekebb beérkezést választottak. Lehet, hogy erõsebb hõvédelmi megoldásokat követel, de inkább egy biztosan mûködõ megoldás mellett döntenek, mégha bizonyos hátrányokkal is járhat. Ha a "kacsázós" megoldást választják, akkor talán elõnyösebb a Columbia szintû tragédiák megelõzése szempontjából, de elõfordulahatna az, hogy az ûrbe "visszapattan" az ûrhajó, és így a visszatérése már nem kontrolálható rendesen (üzemanyaghiány).
Az 1990-es években tervezett Venture Star esetén a mérnökök már úgy vélték, hogy elegendõ tudással és tapasztalattal rendelkeznek a probléma megoldására, így ennél már laposabb szöget állapítottak a visszatérésre, vagyis könnyebb és egyszerûbb hõvédelem is elég lehetett volna neki.
Az általad említett kacsázós megoldásnál a légi jármû (hiszen az ûrbe nem jut fel) sokkal kisebb sebességgel halad, és a kacsázás ahhoz kell, hogy bizonyos távolságra érhessenek el (a leszálló ágban a jármû sebességet ér el, majd egy bizonyos pontnál felrántják a gépet, és a nyert sebességet magasságba fordítják, mikor a sebességvesztés már elég komoly, ismét süllyedés jön, és így tovább, természetes a légellenállás miatt a parabolák egyre alacsonyabbak és alacsonyabbak lesznek).