Ezt a tesztet az elsõ fokozat tesztelésének kevésnek tartom... Igazából csak az irányítórendszert (illetve annak önállósított formáját) tesztelhették ilyen módon.
Pl. vibráció szempontjából is másképp viselkedhet az 5 szegmenses változat. A szétválás teljes tesztelése is "belefért" volna. Tettek rá nagyobb, az 5 szegmenses tömegéhez méretezett ernyõket, de nem akkora tömeggel tesztelték.
Inkább vártak volna egy kicsit és legalább az elsõ fokozatot tesztelték volna a végleges konfigban. Ha most kibukott volna valami probléma, lett volna idõ korrigálni a következõ tervezett tesztig. De ha ezek csak a következõ tesztnél jönnek elõ, csak az elsõ fokozat miatt simán csúszhat 1-2 évet a program.
Van egy olyan érzésem, hogy ez a teszt nem is annyira mérnököknek, hanem sokkal inkább az amerikai politikusoknak és az adófizetõknek szólt. Mivel elsõ perctõl nem volt 100%-os támogatása és most is veszélyben van a program folytatása, fel kellett mutatni valamit, minél elõbb. Bizonyítani kellett, hogy fel tud szállni önállóan egy ûrrepülõ SRB (ezt a mérnökök vaszleg eddig is tudták).
Nem tudom, hogy ez a feltételezésem mennyire állja meg a helyét. De szerintem ha a mérnökökön múlt volna, ha pár hónappal késõbb is, de az 5 szegmenses SRB-t tesztelték volna élesben... Akkor legalább már tudnánk, hogy van egy (repülés közben is) tökéletesen mûködõ elsõ fokozat. Vagy éppen azt, hogy milyen problémákat kell még megoldani Más a tömeg, a gyorsulás, a vibráció, máshol van tömegközéppont (és ez más ütemben "vándorol" a hajtóanyag fogyásával)...