Hát jól kezdõdik az új év. Röviden: az Augustine-reportra még mindig nem történt reakció, továbbra sincs egyértelmûen eldöntve, hogy valóban leáll idén az STS rendszer, és ha leáll, akkor mi és hogyan lesz helyette. A bizonytalanságban pedig újabb és újabb elképzelések merülnek fel, leginkább azzal kapcsolatban, hogy "megmentsék" az STS rendszer üzemeltetéséért felelõs központokat és munkaerõt. Az ARES V. helyett tehát vagy ismét a háton-hordozós teher-rakéta (ahol a hasznos terhet rakétahajtómûvekkel ellátott modul viszi fel), amit HLV (Heavy Lift Vehicle) néven emlegetnek, illetve a függõleges "Jupiter" elrendezés, amikor a hasznos teher a megnyújtott üzemanyagtartály tetejére helyezik, az aljára pedig a rakétahajtómûvek kerülnek. A két elképzelés két "konkurens" NASA központ a Langley és a Marshall közötti harcot takarja egyben.
A szépség most az, hogy elõkerült egy új szörnyeteg, az "Exploration Class" hordozórakéta terve, amely 200 metrikus tonnányi hasznos terhet lenne képes Föld körüli pályára juttatni. Az elképzelés szerint az "rendkívûl megbízható és olcsó", man-rated, vagyis emberes ûrhajó indítására szánt hordozórakétát azért tervezik ekkorára, mert így nem egy elõre megtervezett programhoz hozzámért hordozórakétát kell késõbb módosítani, ha változnak az elvárások, hanem egy minden szempontból túlméretezett rakéta állna rendelkezésre, amelyhez idomulhatnának a késõbbi programok.
Kicsit tehát úgy néz ki, mintha elõször elkészítenék a kabátot, aztán majd keresnek olyan embert, aki belefér.