A K-1 még az 1990-es években született meg papírformában, ex-szovjet NK-33 hajtómûvekkel készültek volna, az olcsó és az Aerojet tesztje után megbízhatónak és erõsnek minõsített hajtómûvek miatt a Kistler Aerospace ígéretes jövõ elé nézett. Ám pénz nem volt, semmibõl meg nem lehet várat építeni. 2004-ben a Kistler Aerospace csõdbe ment, majd a Rocketplane-el egyesülve, Rocketplane Kistler néven újjá alakultak, és a COTS program egyik nyerteseként NASA pénzekhez jutottak, ám folyamatosan szenvedtek szervezésbeli és anyagi problémáktól, egyik elõre meghatározott feladatcélt sem teljesítették idõre, így 2007-ben a NASA megvonta tõlük a további anyagi támogatást, 2009-ben a Rocketplane Kistler csõdbe került, ha jól tudom, nincs rá esély, hogy bárki pénzt pumpáljon bele, tehát a K-1 jó eséllyel a tervezõasztalnál nem jut tovább.