Az alapvető fizikát nem tudod meghágni. Ez vele a baj. Ahhoz, hogy vákuum legyen egy hatalmas és hosszú csőben nagyon sok dolog kell és nem tudod azt elvarázsolni és azt sem, ha nem jön össze vagy hiba van. A legkisebb meghibásodás esetén is katasztrófa az egész, áteresztő képessége közelében nincs egy vasútnak, cserébe méregdrága. Vagy a karbantaráshoz a nyomásmentesítés. Még akkor is, ha szakaszolod.
Anno a kekeckedőknek felhoztam azt, hogy egy DN600 méretű távvezeték lefúvatás 1 barg-ről 0-ra mennyi ideg tart 20 km-en, ha a két végén engeded le. Megdöbbentő. Ha meg km-eként szakaszolást akarsz az isten pénze se elég rá. Már magára a rendszerre sem.
A repülésnél is látszik, hogy nem a sebességre gyúrnak, mert nem éri meg. A HL sebessége lényegében felesleges. A vasút Conconcorja, csak még annál is sokkal rosszabb, mert a C-nek nem kellett legalább utat építeni.
Simán elérhető hagyományos vasúti alapokkal a 300 km/h+ sebesség töredék áron. És mivel MENNYISÉGI utas van a vépontok között, azért 10 perces időközzel indított 600 fős szerelvény szénné alázza a HL-t még akkor is, ha működne.
Koncepcionális szinten sem látni azt, hogy hogyan szállna be-ki az ember, hogyan lenne kitérő és mi a fenét csinálnak a katasztrofális hibák esetén. Ja, semmit sem lehet...
Maga a sebessége miatt is olyan ív kell neki, hogy beszarsz. --> Mindenhova alagút és híd kell, ahol a sima vasútnál nem feltétlen.
A HL egy igen régi ötlet és mindenki elvetette, aki kicsit nem hülye a fizikához.
Amikor egyes koncepcionális fázisban olyan érvrendszerek jönnek elő, hogy lehet kisebb, majd fekszik vagy ül az utas, akkor fog el a röhögés. Kb. olyan bullshittelés az egész, mint a zöld forradalom. De jól el lehet verni rá fejlesztési pénzeket és elszórakoznak vele mérnökök és egyetemisták is.
Ez a sebesség = ív probléma az elbaszott föld alatti kocsimozgaztó szarjánál se zavarta muskot...
Persze a gyök2 műszaki és fizika analfabérta plebs, aki befektető is minden marhaságot elhisz.