Most nem a Hyperloop a kérdéses téma - abban egyetértünk, hogy szerintem is jelenleg megvalósíthatatlan és messze nem indokolt -, hanem hogy az űr meghódítása nem feltétlen függ össze a profitszerzéssel. Hisz arra ott a Tesla, StarLink és a SpaceX. Ez inkább Musk egyik álmának a megvalósulása. Ő inkább egy álmodozó, aki mer nagyot álmodni és még mellette pénze is van rá. És tudom, hogy vannak dolgai, Twitter üzenetek, COVID-19 alatti dolgai, de akkor is, megtehette volna, hogy csak ül a pénzén, de mégse ezt tette, hanem létre hozta a SpaceX-et, ami 20 év alatt a legjelentősebb kereskedelmi űrtársaság lett, ez azért csak jelent valamit.
Arról nem is beszélve, hogy az ezalatt kifejlesztett újabb és újabb technológiák milyen változásokat hoznak az emberek életébe. És itt nem csodákat kell várni, meg senki se akarja "meghágni a fizikát", itt arról van szó, hogy egy adott problémára egyre kifinomultabb és nagyobb hatékonyságú technológiát tudunk felmutatni. Most ez egy primitív példa lesz, de például amíg egy régi mikró 50-60%-os hatásfokkal üzemelt, addig ma ez már 70-75% körül van. Vagy nézhetjük az elektromos autókat is példának. Jedlik Ányos az 1800-as évek első felében megépített az elektromos autójának paraméterei, meg egy modern Tesla paraméterei között fényévtávolság van. Addig ez a rakétáknál is megvan, csak ott például olyan paraméterek számítanak mint TWR (tolóerő-tömeg arány), ISP (fajlagos teljesítmény?), meg hogy milyen hajtóanyagot használ.
Summázva szerintem jó dolog, hogy van egy ilyen milliárdos, aki a profitjának egy részét a "hobbijára" fordítja, így létrehozva a SpaceX-et. Hisz költhetné 2x-dik McLarenre, 48.-k Ferrarira, 16.-k yachtra, 9.-k mini szigetre is akár.