Ha lesz hozzá "második" fokozat, akkor esetleg, bár érdemben alig több, mint bohóckodás, az indítás energiaköltsége olyan 3% magasság, 15%-20% légkör és gravitációs veszteség, a maradék, 80%+ az oldalsó sebesség.
Ebből ez megspórolja a magasság mondjuk hatodát (300 km helyett 60-re repít) és a légkör egy részét (nagy részét, legyen a veszteségek mondjuk harmada) az oldalsó sebességhez meg semmit nem tesz, azaz talán az összenergia 5%-10%-t megspórolja (nem égetsz érte üzemanyagot - persze kérdés, hogy az az áram valójában milyen forrásból érkezik), cserébe kell a pörgető rendszer, meg a rakétának stabilizálnia kell majd magát, hogy jó írányba nézzen indításkor, és persze innentől az oldalsó burkolatnak el kell majd viselnie a forgatás terhelését, nem pedig csak egyenesen állnia, ahogy egy rakétánál szokás. Összességében egy lehetőség, bár kétséges, hogy akárcsak visszahozza a saját veszteségeit mire leo-n találjuk a hasznos terhet.