A reklám figyelem felkeltés de csak közvetlen érdekeltség esetén.
A promóció érték alapú, ösztönzés vásárlásra.
A bulvár célja nézettségnövelés, manipuláció, felszínes, ignoráns tartalommal. Média pletyka.
A lenti csóka nem érdekelt közvetlenül a termékben, sem abban hogy a befektetőket érdekli-e a téma. Közvetetten érdekelt, azaz tartalmat készít a témából. Ráadásul alkalmit, nem dedikáltan erről szól a csatornája.
Ha az autók a hobbim, felkeresem a Mercedes gyárat hogy forgathassak náluk, az ott készült videó reklámnak minősül? Nem. Csak abban az esetben lehet reklám/promóció, ha kontextus az.
- Ha lefilmezek egy Mercit és megosztom másokkal, az nem reklám.
- Ha mondom a videóban, hogy jobb, mint egy másik modell, az sem, csak egy vélemény.
- Ha a Merci alkalmazottja vagyok? Még mindig kérdéses. Lehet hogy csak elfogult vagyok, de az is lehet, hogy fizet érte a Merci. Sosem tudjuk meg.
- Amint mondom, hogy mennyi az ára és/vagy hogy ha nem veszel egyet, hülye vagy, vagy neked most olcsóbb ha most veszed, stb. az már promóció (amiért részesedést kapok, szponzor vagy akárhogy).
- Ha kapok a pénzt a cégtől bármilyen formában, akkor reklám.
- Ha meg azt mondom, hogy tovább maradsz fiatal, ha Mercid van, az meg bulvár.
- Ha a videóban van ár és vásárlásra ösztönzés is, de nem látok belőle egy fillért sem (hülye lehetek), csak a YT fizet a csatornámért, az nem lehet reklám / promóció. Max bulvár, ha olyan a kontent.
Konklúzió: a videó nem reklám, nem bulvár és végképp nem promóció. Csupán egy teljesen általános, fejlesztési állapotban lévő, piacon nem szereplő, anyagi vonzat nélküli technológiai termékbemutatás. Azt meg te sem gondolhatod komolyan, hogy egy fejlesztés alatt lévő szélsőséges technológiát fejlesztő, pénznyelő vállalat youtuberek-re fogja szórni a befektetők pénzét. Konkrétan semmi haszna nem szármozik belőle. A befektetők és űrkutatási intézmények nem YT-on találnak rá ezekre a dolgokra :)