Az id Software és az Activision bejelentette az id Software egyik titkos projektjét. A Quake és a Wolfenstein franchise enyhe összemosásából született ENEMY TERRITORY: QUAKE WARS c. játékot a Splash Damage fejleszti és az id Software új, MegaTexture renderelési technológiáját alkalmazza (nézzétek a képet! ÁÁÁ!).
A történet szerint a Föld erõi a benyomuló Strogg hordák ellen küzdenek teljes erõbedobással. Lényegében az emberiség és a Strogg között kialakulóban lévõ konfliktus kezdetére teleportálnak vissza a készítõk. Stratégiai csapatjáték, éjszakai és nappali harci küldetések, perzisztens karakter elõléptetések és az univerzum legerõsebb fegyvereivel, illetve jármûveivel pakolták fel a játékot.
A masszív kampány keretein belül rajtunk áll, hogy az emberiség vagy a Strogg oldalán vívjuk a túlélésért folytatott csatát. Amint kezdetét veszi az invázió öt egyedi osztály közül választhatunk az EDF avagy Earth Defense Force - emberek - illetve a barbár idegen faj, a Strogg erõk közül. A Stroggok nyakig be vannak drótozva különféle implantátumokkal, fegyverekkel és harci hardverrel. A katonák több, mint 40 hagyományos és futurisztikus jármûvet - tankkokat, helikoptereket, anti gravitációs hajókat - használhatnak, felépítményeket helyezhetnek el a csatamezõn.
Minden egyes csata alkalmával a csapatok bázisokat hoznak létre, védelmi építményeket húznak fel, tüzérségi, radar és egyéb rendszereket telepítenek, terjeszkednek a rendelkezésre álló területen, hogy mielõbb taktikailag elõnyös poziciót vehessenek fel.
Realisztikus dinamikus megvilágítás és árnyékolás. Fényszóró pászmák, keresõfények, sõt még a hold is ad némi fényt az éjszakában. Éjjel-nappal vívhatjuk a csatákat, miközben akkurátus atmoszféra szimuláció, beleértve az idõjárást és vegetációt is, gondoskodik az élethû környezetrõl. A csatamezõket az id által készített MegaTexture renderelési technológia hozza létre, mely több milliónyi poligont mozgat és gigaByte méretû texturákat is képes apró, 1 hüvelyknyi területre kicsinyíteni, minõségromlás nélkül.
Játékosként osztályunkhoz kapcsolódó, specifikus küldetéseket vihetünk véghez vagy egy csapathoz elszegõdve kiaknázhatjuk a fejlett parancs és kommunikációs lehetõségeket (voice-chat, kontextus érzékeny parancsrendszer). Több csatából álló kampányok várnak ránk, melyek során minden egyes katona a gyõzelemért, a felbecsülhetetlen képességekért, speciális jutalmakért, katonai elõléptetésekért és kitüntetésekért vívja harcát.