Jane's Intelligence Briefing, 1997 - No. 1: “The aero-diamond's aerospike engine and diamond platform could propel the craft to speeds of Mach 14.”
Ez azért nem az UFÓMAGAZIN, ezek a figurák a hivatalosan elismert szakújságírók, akik a legnevesebb szaklapokba írnak. Csak nekik is feltûnt már egy ideje az ûrsiklós RONCSDERBI, és a közben elköltött sok100 milliárd USD. Eredmény meg sehol. (látszólag)
Úgy tûnik az #1254-es hsz-em süket fülekre talált, és továbbra is úgy próbálod felhozni az érveket, hogy nem érted õket meg, így viszont ahelyett, hogy alátámasztanák azt, amit írsz, pont, hogy megcáfolják.
Úgy tûnik ugyanis nem érted mirõl írnak benne. Az Aerospike hajtómû is rakétahajtómû! "Csak" ki van fordítva, a fúvóka itt nem egy hengeres, a kiömlõ nyílás fele vastagodó alkatrész, hanem úgy van kialakítva, hogy csak "megtámassza" az égésterméket. Az égéstermékek kitágulását a légkör nyomása befolyásolja. A hagyományos rakétahajtómûvekkel az a baj, hogy a fúvóka alakját és átmérõjét úgy kell megtervezni, hogy figyelembe vegyék a külsõ körülményeket, nevezetesen a légköri nyomást, az ugyanis befolyásolja a kiáramló gázokat. Tehát a több lépcsõs rakéták egyik ok-okozati összefüggése az, hogy ahogy emelkedik a rakéta, a legjobb hatásfokhoz más-más alakú fúvóka kellene. Az Aerospike hajtómû esetében a légköri nyomás maga szabályozza ezt, ezért jobb a hatásfoka az ilyen hajtómûnek. Az Aerospike hajtómûvet a NASA a Rocketdyne-al (majd Boeinggal) együtt tervezte és tesztelte. Ez lett volna a Venture Star nevezetû ûrhajó hajtómûve, a technológiákat pedig az X-33 programban teszteltek volna. Sajnos különféle okok miatt az X-33 és vele együtt a Venture Star program is kukába került (pedig a személyes kedvencem amúgy). Az Aerospike hajtómû viszont készen van lassan tíz éve. A hajtómû készen van, ha valaki Aerospike hajtómûvet akarna az ûrhajójára, valószínûleg megfelelõ pénzösszegért a Boeing le is gyárt neki annyit, amennyit kér...
A hagyományos rakétahajtómû, és az Aerospike hajtómû mûködésének szemléltetése
Az Boeing XRS-2200 Aerospike hajtómû tesztelése 1999-ben
Fantáziarajz az X-33-ról, jól látható a jellegzetes Aerospike hajtómû
Amint látható, itt szó sincs titokról, szó sincs arról, hogy valami világmegváltó technológiai csodáról értekeznének. A Jane's egy olyan gépet vázolt fel, ami az ismert technológiák alapján, mint az aerospike hajtómû, elvben megvalósítható. Nem arról írtak, hogy ez egy bizonyítottan létezõ gép, hanem a megvalósítás lehetõségérõl...