Az egyik legfontosabb az eszközök kezelése. Van a két képernyõ, majdnem ugyanúgy néznek ki, az egyik a fejlesztés, a másik a vásárlás. Fejleszteni csak azt lehet, ami már meg van vásárolva egyszer. A fejlesztés nagyjából egyértelmû, több pénz nagyobb növekedést jelent, a kör eleji R&D módosítók hatnak, meg véletlen események növelhetik-csökkenthetik a felszerelés megbízhatóságát.
Két érték van vásárlásnál, az egyik a program indításának költsége, a másik az egyes eszközök ára. Nem meglepõ módon rakétát minden indításhoz újat kell venni, ûrsiklót meg nem. Ûrruhákkal meg dokkolószerkezetekkel nem vagyok tisztában, ott már nem nagyon szokott számítani az az 1-2MB, amibe kerül... Ez a hosszú távú tervezésben fontos, a Föld körüli szondát és az egyszemélyes ûrkabint felviszi a legkisebb legolcsóbb rakéta is, a kétszemélyest a kicsi+boosterek, a háromszemélyeseket a kettes szintû bírja el, de dokkoló+ûreszközhöz már kell booster... A nagyobb rakéták darabjai drágábbak, de megbízhatóbbak. (A rakéta+booster kombót asszem szorzással számolja, tehát 98%x90% lesz a kombinált megbízhatóság) A négyszemélyes cucchoz mindenképp a legnagyobb rakéta kell, ellenben nem kell dokkolással szórakozni.
A küldetések kiválasztásánál nagyon fontos a kis szám a sarokban. Ez az egész küldetésre vonatkozó módosító, minden egyes szakasz sikerére hatással van.
Vannak lépcsõfokok, amiket _sikeresen_ teljesítve a nehezebb küldetések módosítói csökkennek. Ezek a lépcsõk: ûreszköz(vagy kilövés), ember az ûrben, EVA, kinntarózkodás, Hold emberes megkerülése, ember Hold körüli pályán, és végül a Holdraszállás. Tehát ha nem lõsz fel ûrszondát, hanem emberes küldetéssel kezded, akkor nagyobb mértékû módosítót kapsz, mintha fellõnél.
A másik dolog, amit fontos tudni, hogy ez egy táblás társasjáték. A küldetések nézegetése közben az egyetlen értékes információ az a kis státuszképernyõ jobbra lent, ahol ilyen csíkok mennek. A zöld csík az eszköz megbízhatósága(- a módosító), a kék csík bele gyakorlatilag egy százoldalú dobókocka. Ha a biztonsági faktor alá "dobsz", akkor a küldetésszakasz sikeres, ha fölé, akkor a csík bepirosodik, és valami probléma lép fel.
A különbözõ küldetésszakaszok mindig a hozzájuk passzoló eszköz biztonságát használják, a kilövés és az emelkedés a rakétákat, a földközeli mûveletek a kabint, a Hold felé tranzit a kicker-modult, stb...
A dokkolás még egy fontos dolog, meg nem túl egyértelmû. A dokkolórendszer CSAK a vásárlási képernyõn jelenik meg, ahol a kickerek, meg az ûrruha van.
Fejleszteni nem lehet, alapból 40%-os megbízhatóságú. Ezt csak éles küldetésen lehet növelni. Dokkolás szempontjából sikertelen (tehát nem pl visszatérés közben elégett) küldetés 5%-ot növel rajta, sikeres 10%-ot. Az elsõt még asszem kötelezõ emberrel csinálni, de a késõbbiekben lehet automata dokkolóküldetéseket küldeni, amik növelik a dokkolószerkezet megbízhatóságát, viszont legalább nem kell a legénység idõbeosztásával szórakozni.
A küldetéseknél van "jt", vagy "joint" jelzõvel ellátott küldetés, ez azt jelenti, hogy külön rakéta viszi fel az eszközöket, két összehangolt kilövés. Elõször felmegy az ember nélküli felszerelés, majd ha ez sikeres, akkor követik az ûrhajósok.
Az utsó dolog az LOR és az EOR, hogy hol találkozzanak az emberek a holdkomppal, a Hold vagy a Föld körül. Földkörüli találkozáshoz nagyobb, drágábban fejleszthetõ kicker modul kell, Hold körülihez meg kettõ kicsi.
Az én stratégiám kezdésre az, hogy elsõ körben megveszem az olcsó rakétát és az egyszemélyes ûrjármûvet, fejlesztek beléjük egy picit, mondjuk 6+2MB.
Köv körben 8+2MB...
Harmadik körben megérkeznek az elsõ kör ûrhajósai, gyorsan fel is veszem õket, meg elkezdem gõzerõvel fejleszteni a rakétát és a modult.
4.: Ha valami véletlen eseménytõl megugrottak a fejlesztések, akkor két embert kiveszek a basic training programról, és beteszem õket az egyszemélyes ûrprogramba. Ez attól is függ, hogy az ellenfél közben fellõtte-e az ûrszondát. Ha igen, akkor van idõ, ha nem, akkor õ is az emberes repülésre gyúr, és nem szabad hagyni, hogy elvigye a presztizst.
5.: Itt már erõsen körülményfüggõ a dolog, ha szerencsém volt, akkor már lehet is készülni az elsõ kilövésre a köv körben, el lehet kezdeni fejleszteni az ûrruhát, stb...
Aztán innentõl döntés kérdése, az egyszemélyes kapszulával meg lehet csinálni az ûrrepülést, az EVAt, meg a kinntartózkodást. Aztán közben már lehet fejleszteni a végsõ holdraszálló felszerelést, kapszulát vagy ûrrepülõt, holdmodult, dokkolószerkezetet, nagyobb rakétát...
Nem látom értelmét a párhuzamos programoknak, sok veszõdés az ûrhajósokkal, nagyon sok pénzbe kerül, és végül úgyis csak az egyik jut célba.
Na, remélem ez segít, asszem mindenrõl írtam. Jó játékot!