Az elsõ szakasz a felszállás, a legtöbb helyen csõrléssel történik. Kb. 30 másodpercet vesz igénybe, és ezalatt ideális esetben 350-400 méterre emelkedik a vitorlázógép. A csõrlés tetején van a lekapcsolás és a sebességrendezés, tehát emelkedésbõl siklásba kell vezetni a gépet és a sebességet utazósebességre kell rendezni. Ezután több-kevesebb elõreutazás történik szélerõsségtõl függõen, majd megkezdjük az elsõ fordulót, aminek 90 fokosnak kell lennie. Ezután következik az elsõ rövidfal, kis idõ múlva pedig a második forduló, aminek szintén 90 fokosnak kell lennie. A forduló uáni szakasz a hosszúfal, ami párhuzamos a csõrlés vonalával, de ellenkezõ irányú. Ezek után értelemszerûen következik a harmadik forduló, második rövidfal, ami az elsõ rövidfallal párhuzamos, de ellenkezõ irányú. Ezt követi a negyedik és egyben utolsó forduló, itt kezdõdik a leszállás szakasza. A leszállójel felé történõ besiklás közben a csõrlés vonalában repülünk, de a start másik oldalán, a leszállómezõben.
Ha a második forduló helyét rosszul választottuk meg, és túl alacsonyan vagy túl magasan vagyunk, akkor a hosszúfalon és a második rövidfalon 20 fokot lehet befelé vagy kifelé tartani, azaz az iskolakört szûkíthetjük vagy tágíthatjuk. Az iskolakört végig a leszállójel alapján építjük fel, ahhoz kell igazítani a magasságunkat. Gyakorlással könnyen meg lehet állapítani a fordulók helyét. Szabályos iskolakört nem lehet a földön tervezni, mindig a levegõben dõl el minden (fordulók helye, a különbözõ falak hossza stb.) Például hiába csõröltünk 500 méterre az erõs szembeszél miatt, ha a hosszúfalon végig merülés van.
Egy átlagos iskolakör hossza 5 perc.
Ha valamit kihagytam, esetleg nem válaszoltam a kérdésedre, kérdezz nyugodtan!