Pl. nalunk (tavaly volt, iden mar csak 1 van) vot ket Gobe. Egyik egy 90-es gyartasu "fullextras" (karpit+farokfuto), masik meg egy szombathelyi gyartasu lenyegeben "hagyomanyos". Teny, hogy ha parna van nekem berakva, akkor van egy olyan 2,5 centi a fejem bubja meg a dekk kozott. (Ejevel tobb.) Ugy, hogy 178 centi vagyok. Kiprobaltam tobb variaciot parnakkal, hat elb.szott egy gyerek vagyok:D.
Az elso ules is eleg szukos, a karpitos foleg. Viszont furcsa modon jobban siklik, mint a masik.
A sulyokkal kapcsolatban meg annyit, hogy ugyebar tudod, a Gobe elso ulese ala fel lehet pakolni ket olomteglat, ha 50 kilo koruli delikvens ul bele. (50 kilo alatt konnyebben tudod belerugni dugoba, ami faszan ki tud laposodni, mert a sulyponthelyzet hatra kerul a francba)
Namost tavaly egyszer az olomteglak benn maradtak veletlenul, amikor en kovetkeztem, es irgalmatlanul szarul viselkedett a gep. Igaz, ez olyankor volt, amikor marha szuk termikek voltak mar, ha mondjuk olyan idoben marad benn a cucc, amikor nem kell annyira donteni, hogy legalabb 3/4 koron meglegyen a + a varion, lehet mas lenne a velemenyem.
A plusz suly meg nem feltetlenul jelent jobb siklotulajdonsagokat. Igaz, a siklasi sebesseg (marmint a palyamenti sebi) ugyebar fugg a W/S-tol (feluleti terheles), es igaz, hogy adott sikloszognel minel nagyobb a W/S, annal nagyobb a palyamenti sebi, ez teny.
Csak azert nezzunk ra a Gobera... (Nem mint ha a Gobera nem vonatkozna az aero, csak azert a tulajdonsagai eleg viccesek ilyen szempontbol, azert gondolom ebben egyetertunk.)
Most a Gobe (enyhen) elb..ott bordas profiljara+a felgombfeju szegecselt szarnyra gondolok. Oke, szilardsagilag rendben van, mert tenyleg faszan merev szerkezet, de azert gondolom belatod, hogy "nem hozza a papirformat". Erre azt szoktak nehol mondani, hogy idezem: "Siklik? Turja maga elott a levegot:D"
Nezd meg a nagy IS-t. Sullyesztett feju szegecseles, igaz, tele van bordaval, es varrni kell, amikor megemeled a szarnyat, de legalabb nagyjabol hozza a 30-as sikloszamot. (Igaz, tegyuk hozza, hogy altalaban agyon van gittelve, mert azert a roman repulogepgyar outputja is finoman szolva turesbeli kivanalmakat hagy maga utan...
A nagy IS meg annyira nem gaz, mint kezdogep. Olyan, mint ha valaki motorost vagy 142-esen tanul, vagy Cessnan. Elobbivel folyton gepeszkedni kell, utobbinal meg nyugodtan elengedheted a kormanyt.
Futo, ivelo van, de legalabb szokja az ember. Meg nem problema, ha "hasrateszed", mert a futo olyan, hogy nem huzodik be teljesen a torzsbe, hanem csak felig kilog, es a futora hato erok nem mennek at az amortizatoron, mert ugyebar olyan helyzetbe kerul. (Gy.k. nincs rugozas.)
1x-2x leteszi, aztan egy eletre megtanulja az ember, hogy "jel vonalaban futo ki".
Nalunk volt nagy IS-el kezdo ekvipazs, semmi baj nem volt.