Egyreszt alapvetoen versenyen VFR-t repulsz, felhoben meg mar IMC korulmenyek vannak, igaz VMC-ben lehet IFR szerint repulni, de IMC-ben nem lehet VFR szerint. Masreszt amikor a Condorban nyomod, akkor gondolom versenyszeruen csinalod. Versenyen se illik felhozni, mert sokan vagytok aztan kellemetlen, ha talalkoztok (mivel IMC-ben nem tudod a VFR szerinti elkuloniteseket alkalmazni, mondvan halvany lila fingod sincs, hogy hol vannak a tobbiek, amikor meg meglatod, keso) ezert FPL benyujtasi koteles a vitorlazo felhorepules. (Ertelemszeruen, ha nem felhot repulsz, hanem egy sima tavot, ahhoz nem kell alapertelmezeskent FPL-t benyujtani, bar ha erint ellenorzott legteret, akkor persze illik.)
A felhoben igazan a zivifelhoben lehet emelkedni, pontosabban, amikor meg tornyosodik, mert akkor jo nagy benne a felaramlas. Ugyanis a kondenzacios szintnel nem szunik meg a felaramlas, egeszen a konvekcioig, a felho tetejeig tart. De persze ehhez olyan gep is kell (szilardsagi meretezes, hatasos feklap, megfelelo muszerek).
Regen, amig nem szerveztek itthon hullamtaborokat Pipishegyen, sokan zivifelhoben repultek ki a 3000 meteres meg 5000 meteres relativ magassagot. Ugy is lehet, csak "kicsit" neccesebb dolog. De ketsegtelenul szep lehet.
(Bovebb informacioert olvasd el a teljesitmenyrepulok konyvet.)