Na hát ez az! Ez nekem a rohadt furcsa! Ugyanis habár a gyári bulletin szerint azokkal a gépekkel, amelyeken elvégezték a fõtartó-vasalás megerõsítését (figyelem: nem szárnycsere!) ki lehet még belõlük mûrepülni a még bennük maradt pártíz órát, azonban ez Magyarországon NEM érvényes, a hatóság ezt a bulletint nem "gyûrûztette be" hozzánk!
Itthon egyetlen esetben lehet Z-142-vel szabályosan és hivatalosan mûrepülni: ha vesz rá a gazdája két vadiúj(!) gyár által átkonstruált/megerõsített vasalású szárnyat és az ülés alá berakat egy AMU-1 adatrögzítõt! Ilyen gép pedig tudtommal itthon egyetlen egy darab van itt nálunk LHDK-n az SGD.
Tehát ti vígan mûreptek az SGN-el, pedig igencsak tilos volna... Ezt nemértem én igazán, hogy ilyenkor ki követ el szabálytalanságot? Az országban tucatjával találhatók még 142-esek bennük ragadt mûrep-idõvel, de a hatóság mindegyiket leállíttatta egytõl-egyig...csakis fõtartóvasalás csere után repülhettek újra, akkor is csak talpon. Szóval nem vágom én ezt...de örülök a szerencséteknek, használjátok ki, míg arra nem jár egy hatósági ember akinek szemet szúr! ;)