Ez így nagy majdnem igaz amit mondasz, de én úgy tudom a történetet, hogy amikor az a bizonyos 142 elhagyta a szárnyait Csehországban, akkor azonnali hatállyal le lettek állítva a gépek az egész világon. Majd az eset kivizsgálása után a gyár kiadott egy bulletint, miszerint csakis fõtartóvasalás-erõsítés után repülhetnek újra a 142-esek. Ezt persze csak a gyárban csinálhatták meg sehol máshol. Állítólag Nyíregyen is csináltak egyet, de azt a gyár nem fogadta el (ennek a gépnek nem tudom mi lett végülis a sorsa - az is lehet hogy csak urban legend). Szóval ekkor indultak meg a karavánok a világ minden tájáról Otrokovice felé.
Ami nem gyûrûzött be hozzánk (értsd: a magyar hatóság nem adta tovább a magyarországi üzemeltetõk felé, nem is fogadta el) az az, hogy ama bizonyos bulletin azt is tartalmazta hogy ezen vasaláscsere után a maradék mûrepidõt még ki lehetett volna repülni a gépekbõl, utána viszont már csak a komplett szárnyak lecserélése és AMU-1 beépítése után lehet ismét mûrepülni az adott géppel. Akkor viszont 5500 órát, ahogy mondod te is.
Ezzel szemben nálunk azt mondta a hatóság, hogy ha megvan a vasalás-csere, akkor is csak normál kategóriában repülhet a gép, a benne levõ maradék mûrepidõ meg mehet a levesbe. :(
Tehát tudtommal Magyarországon jogilag egyesegyedül a SGD mûrepülhet az új szárnyaival.