Itt valami titok lappang, immáron hosszú évek óta, én mondom...! :)
És még egy adalék:
Mikor 2000-2002 környékén megjött az SGD a nagyjavításból az új szárnyakkal, a cseh ember annak rendje s módja szerint beleragasztotta a korlátozásos matricát is. Ez általában a kabinplexi tetején a függönytõl kicsit lejjebb volt ennek viszont bal oldalt a vészledobó környékén található. Nos, azt nem tudni fordítási hiba-e vagy tényleg igaz (azóta se derült ki számomra) de bele van írva hogy dobott orsót is lehet végrehajtani - holott ugye egy Z-142-vel elvileg nem lehet...
A hatósági berepülésre kijött K. Palibácsi is kiszúrta eme kis nüanszot (gondolom :D), mert berepülés címszóval szinte csakis és kizárólag vizszintes ill. függõleges dobott orsókat gyártott. :D
Nnna, ekkor öregedett vagy 20 évet a gép gazdája, aki a földön állva figyelte a mûveletet, s vihartempóban beragasztásra került a mûszerfalra egy korlátozó vérvörös színû matrica, miszerint "Mûrepülés és szándékos dugóhúzó végrehajtása tilos, repülés csak normál "N" kategóriában engedélyezett"
Azóta nemhogy mûrepülés, de 2G-nél nagyobb terhelés nem is érte a gépet, AMU-1 meg új szárnyak ide vagy oda.
:)))))
Ui.: Egyébként volt olyan szerencsém, hogy alkalmam volt több ízben is repülni ezzel a géppel - és hát valami félelmetesen szuper! Mind motorikusan mint állapotra. Gyakorlatilag mint egy szalon állapotú Mercedes. :)