"A demonstráció nem ugyanaz, mint a valódi játék a végleges konzolon. Nem mondom, hogy nem lesz nagyon erõs, csak azt, hogy még nem lehet pontosan tudni, hogy hogy fog teljesíteni élesben (tehát, hogy 5x csúcs PC, vagy 10x csúcs PC)."
Természetesen nem fake demonstrációra gondoltam, hanem valódira.
1. Futott 2db valódi real-time demó egy prototípus Cell alaplapon (+ egy 3. [FarCry 2005, vagy mi, de az az RSX-en]). Az egyik egy fizikai szimuláció volt ("kacsás demó"), némi viszonylag egyszerû 3D grafikával, a másik egy ennél jóval komolyabb darab volt - mind 3D grafika, mind összetettség terén -; nevét nem tudom, de az volt az, ami egy angliai utcát ábrázolt nappali forgalomban, igencsak realisztikusan. És ezeket egyedül a Cell számolta, mert még akkor kezdték készítették õket, amikor még úgy volt, hogy 2-3 Cell lesz az egész gép, és nuku külön full GPU.
"Az Intel új gyéra 2007-re lesz kész. Mivel fele csíkszélességgel gyártanak ott procikat, 4x több tranzisztor jut 1 procira. Tehát saccra 8 magos proci gyártható lesz."
Szerintem a fele csíkszélesség még nem jelent 4x annyi tranyót. És miért is a fele? 90nm vs. 65nm, nem?
És a másik, hogy még a dual-mag sem kezdett el terjedni, még éppen csak hogy piszkálgatják egy hossú bottal, mivel összesen néhány program tudja kihasználni, és nem sietnek többet írni. És egy általános mag túl sokat fogyaszt a matematikai számítási teljesítményéhez képest, márpedig ebbõl kell most sokkal több a szokásosnál.
Ne dõljük be újra az Intelnek: a sok-sok általános mag kergetése megint olyan hülyítés, mint a GHz-õrület volt. Ezt õk is tudják: 6-8 év múlvára olyasmi procit akarnak õk is, mint a Cell... Nézd meg a hosszabb távú ütemtervüket. Tehát kevesebb általános, és több vektor-mag. Csak kár, hogy olyan jól nem megy ez nekik, mint akik a Cellt csinálták (többek között mert le van védve az egész).
"Szerintem meg pont hogy a vektor procikat nehezebb programozni. Ha van 16 teljes értékû procid, akkor egyszerûen csak többszálúsítani kell a progit, és kész."
Ó, ahogy azt te elképzeled... Ha ilyen könnyedén menne, nem gondolod, hogy lenne már legalább pár többszálú játék? Ezzel szemben egyelõre játékosok számára nem sokat jelent a dual-mag... (Meg más számára sem igazán, leszámítva néhány programot.)
"A vektorprocikra viszont át kell tervezni az algoritmusokat, és nem is tudnak akármilyen feladatot hatékonyan elvégezni."
Tudományos és grafikai miniszámítógépek és munkaállomások terén jól beváltak a vektorprocik... (Csak szuperszámítógépeknél nem számítanak a költségek annyira, hogy ott inkább normál procik tízezreit használják.)
Láttam 1-2 elõadást a Cell programozásáról, és elmondható, hogy mindent megtettek a Cell és a hozzá tartozó fejlesztõrendszer és OS tervezésénél, hogy minnél egyszerûbb legyen ez a feladat. Õk (IBM, Sony, Toshiba) sem hülyék... Elõre elkészített program-könyvtárak is vannak, általános funkciók Cell-alapú megvalósításával, csak meg kell õket hívni, mint egy egyszerû függvényt. (Persze lehet kvázi önállóan is programozni.)
Mellesleg, milyen algoritmusokról beszélsz? A mai játékok alap-motorjának futtatásához bõven elég a 3.2GHz-es központi mag, plusz a brutális sávszélesség. A vektoregységekre olyan feladatok várnak, amire 5 éven belül a PC-n nincs mód, azaz teljesen új lehetõségek nyílnak meg itt (fejlett AI, fejlett "világ szimuláció", fejlett fizika szimuláció, stb.) Ezek ma nem léteznek PC-re (a Physix is gyengécske ehhez képest), így eleve Cellre fognak elkészülni elõször, max. onnak kell majd átírni PC-re, ha lesz már értelme.