"Vagy a tranyók, és egyebek (diódák, kondik, ellenállások, stb.) is ennyivel kisebbek?"
Biztosan, különben nem lehetne egyre többet bezsúfolni ugyanakkora magba.
""Ha 2 szálon már fut a progi, akkor általában akámennyin is."
Hát azért nem egészen. Van azzal munka még bõven."
Ha 1 feladatot többszálúsítanak, akkor az akármennyi szálon futhat. Akkor nehezebb, ha a különbözõ szálak különbözõ feladatokat látnak el.
"Nono, rég óta vannak dual-procis gépek, mármint asztalon is."
Én nem láttam egyet se. És nem tudok olyanról sem, akinek van. Persze biztos létezik (iszonyú sok pénzért), de ilyenre nem nagyon írnak játékokat.
""Azért a szuperszámítógépeknél nagyonis bevált."
Persze, mert ott kvázi nem számítanak a költségek, és a fogyasztás/teljesítmény arány. De ezt már leírtam 1x."
Azért ott is számít a költség.
"Számold bele azt is, mekkora memória-sávszélesség kellene ehhez. Plusz hogy nem lineárisan skálázódik a teljesítmény. Ezt is írtam."
A szuperszámítógépeknél is megoldják valahogy. Egyébként a sebesség megfelelõ hardver és szoftver esetén közel lineárisan nõ. Pl. az AMD kétmegos procija 90%-kal gyorsabb az egymagosnál.
"a vektorproci egyik funkciója ugye, hogy ugyanazt az utasítást sok argumentumon végzi el egy idõben. Csakhogy, a vektorprociknak vannak egyéb sokoperandusos mûveletei is, amik igen megterhelõek egy sima procinak, és nem nagyon parallelizálhatók."
Viszont a programot akkor is úgy kell megírni, hogy képes legyen kihasználni a vektorprocikat. Ez nem mindíg könnyû.
"Ha megnézed a teszteket, az valami pár % gyorsulást jelent."
Azért ha a másik taszk 20-30 százalék CPU-t eszik, az nagyonis számít. A legtöbb esetben persze nics ilyen, de én pl. szoktam TV-t, vagy avi-t nézni játék/munka/netezés mellett a másik monitoron. Most pl. épp a Voyager-t nézem.
"Nem ugyanaz, de a mi esetünkben ez éppen hogy jó. Mert itt számít a hatékonyság, fogyasztás/teljesítmény"
Nem mondom, hogy nem jók a vektor procik. De nem mindenre jók, és nem mindegy, hogy hogy vannak megvalósítva.
"és a sok-mag esetén sincsenek korlátlan erõforrások (nincs annyi magunk, amennyit csak akarunk, nincs észbontó memória-sávszélünk, stb.)."
Szerintem ugyanez érvényes a PS3-ra is. Bár a sévszélesség jó, de a késeltetés nagyon nagy, és a memória mennyisége se sok.
"Ezért írtam, hogy a sok-mag elgondolás olyan, mint a sok GHz elgondolás: ott is fogyasztási és hatékonysági korlátokba ütköztünk."
Én úgy tudom, a kétmagos procik fogyasztása nem olyan vészes, a hatékonyságuk pesdig nem kérdéses
"Mintha magam is ugyanezt írtam volna le... De itt nem 1,5-2-3-4x-es (és ezt is évente váltva) teljesítménytöbbletre lenne már szükség, hanem sokkat többre."
Ha a cell képes lesz erre, az persze nagyon jó lesz. Én is úgy gondolom, hogy beváltja az ígéreteket, de amíg nincsennek független éles tesztek, én óvatosan vagyok optimista.
"Most hirtelen beérnéd egy 2. maggal, aztán még egy kellene, aztán még egy, stb. Aztán rájössz, hogy mégis jobb lett volna, ha rögtön 16-32 mag teljesítménye áll rendelkezésre... :)"
Persze 16 jobb mint 2. Ha van. És egy vektor proci akkor sem tud mindent megcsinálni, amit egy általános célú proci.
Én csak azt mondom, hogy várjuk meg amíg megjelenik a PS3 és akkor döntsük el, hogy mennyire izmos.