egy dolog, hogy ezek az aerokitek milyenek, na de az árapk!!
Az aero csomagok a mérnökök számára "igazi áldás, hiszen nagyszerű kihívást jelent", ellenben a csapattulajdonosok csak vakarják a fejüket a nagy összegű számlák miatt. Sam Schmidt korábban megjegyezte: "Az aero csomagok 75 ezer dollárról indultak, plusz a kasztni... most 160 ezer dollárnál járunk (plusz a kasztni)."
A Formula 1-es Toro Rosso csapat egykori versenyzője, Sebastien Bourdais szerint a 2015-ös specifikációkkal felszerelt Indy autók által produkált összes leszorító erő mennyisége meghaladja a mai F1-es gépekét. Bourdais most a KVSH Racing IndyCar csapatának versenyzője.
"Szerintem igen [meghaladjuk]. Ezekkel a szárnyakkal minden bizonnyal több leszorító erőt generálunk, mint a Formula 1-es autók. Ha teszem azt 200 kilóval könnyebbek lennének az Indy autók és megmaradna ez a leszorító erő mennyiség... háát az nagyon érdekes lenne! A miénk egyszerűen nagyobb autó - egy kicsit nehezebb" - mondja a francia, aki négy Champ Car bajnoki cím megnyerése után 27 F1-es versenyen indult.
Az F1-el ellentétben az Indy autókban nincs kormányszervó, így az épített és utcai pályás beállítások által produkált maximum 5500 fontnyi leszorító erőt puszta izomerővel kell kordában tartaniuk. Az IndyCar bajnoki címvédője, Will Power egyetért ebben Bourdais-val és bele se mer gondolni, milyen lenne az élet az F1-hez hasonló alacsonyabb autósúly mellett.
"Szerintem is több leszorító erőt produkálunk, mint az F1. Ha emellett még olyan könnyű is lenne az autónk, mint ott, szerintem képtelenség lenne vezetni."