Ötven év kényszerû szünet után 1998-ban Gyõrött, a Rába Rt-nél ismét újjáéledt az autóbuszgyártás. Saját modell kifejlesztére nem volt a társaságnak sem ideje, sem pénze, így a licencvásárlás mellett döntöttek. A belga Jonckheere cégtõl vásárolt autóbuszfelépítmény-licencet azonban megtöltötték magyar tartalommal, így a Rába Contact és Premier típusok csak formájukban hasonlítanak belga rokonaikra, a felhasznált részegységek és alkatrészek zöme hazai gyártású. Az alaptípusok (12 méteres szóló és 18 méteres csuklós elõvárosi-városi buszok) mellett hamarosan elindult a szokásostól eltérõ hosszúságú (13,5 és 15 méter) jármûvek gyártása is, tovább erõsítve a Rába buszok egyediségét. Két év után azonban a lendület alábbhagyott, s a szervezeti átalakulások, vezetõváltások sajnálatos módon egybeestek gazdasági recesszióval, mindkét tényezõ egyre nehezítette a buszok gazdaságos gyártását. 2001. év nyarán végül elfogyott a türelem, mivel már a Holding egésze veszélybe került. Az autóbuszgyártást be kellett fejezni annak veszteségessége, s a vevõk elmaradása miatt. Ördögi kör, melybõl nem volt kiút. Pedig tervekben továbbra sem volt hiány. Már kész volt az Euro 3-as motor, melyet próbaként egy Rába Premier autóbuszba be is építettek. Tervezték teljesen alacsonypadlós autóbusz elkészítését is, melyet végül a pénzhiány akadályozott meg. De ez a három termékeny év nem múlik el nyomtalanul. Emlékül itt maradt kétszáz-egynéhány autóbusz, melyek még jó néhány évig szállítani fogják az utasokat. S ha már az utolsó Contact és Premier is eltûnik az utakról, maradjon meg emlékezetünkben e mozgalmas három év, mely megerõsíti a Rába buszok rajongóit abban, hogy a leállás ismét csak ideiglenes...