Sziasztok! Bár régi téma ez a "buszos" dolog, de azért lenne egy-két észrevételem! Én autóbuszos személyszállítással foglalkozom, tehát van egy kis rálátásom a dologra. Azok a volvo buszok, "csak pár" millióval voltak olcsóbbak mint az ikaruszok! Az a pár millió viszont a végelszámolásnál nem olcsóbb, hanem drágább lesz! A volvo ezt az összeget teljes mértékben kiviszi az országból! Az ikaruszban pedig ott csücsülnek a melósok az esztrega pad szélén és lobálják a lábukat. Mivel nincs megrendelés, elõbb vagy utóbb az utcán végzik...aztán majd sorba állnak munkanélküli segélyért! Az ikarus csõdbe megy...nem adózik tovább stb...stb! Ha rajtam múlna, mind a bkv, mind a volán társaságok minimum 75%-ban csak ikaruszokat vehetnének!! A kiscégeket pedig államilag támogatott kamatmentes hitelekkel kéne arra ösztönözni, hogy új ikaruszokra cseréljék a régi buszparkot! Televagyunk szakadt, öreg neoplan és mercedes buszokkal, amiket méregdága fentartani, ráadásul ez a korosztály még semmivel sem különb egy ikarusznál! A másik ilyen a rába...itt ugyanez a helyzet! Itt is támogatni kéne a fuvarozókat, hogy cseréljék le új rábákra a régi szakadt roburokat, aviákat, ifákat! A katonaság is veszi sorban a kiselejtezett bundeswehr tragacsokat, ahelyett, hogy a rábától rendelne katonai szállító teherautókat! Szerintem így mindenki jól járna, a fuvarozók, a megrendelõk, a gyártók, sõt még az állam is, mivel a fellendült gyártás következtében több adót szedhetne, nem kéne munkanélküli segélyeket osztogatnia ennek a rétegnek, és így a végén még több pénze jönne vissza mint amit a kamat támogatással "elveszít"! Eleinte valószinûleg lenne egy kis mûszaki különbség az ikarusz, a rába, valamint a mercedes, m.a.n., volvo, scania, iveco között, de a támogatott hitelell ezek jóval olcsóbbak lennének mint nyugati társaik és idõvel a szinvonal is kiegyenlítõdne! A régi rábák, vagy ikaruszok a maguk idejében világszinvonalat képviseltek, és ez nem túlzás! Az ikarusznak a 200-as sorozata a 70-es évek végén több külföldi kiállításon is kívállóan szerepelt és nagyon sok elismerést szerzett. A mai napig ezek a buszok sorakoznak mind a bkv, mind a volán telepeken és teljesítenek nap mint nap nem kevés kilómétert biztonságosan immáron, több mint 30 éve!! /most a kigyúlladt buszokról ne beszéljünk, mert az semmi más csak negatív kampány, és álltalában mindig valami nagyobb beszerzés elõtt gyúlladnak ki!!/ És akkor még a legendás "faros" ikaruszról még nem is beszéltem! A németek, felújjítva gyári állapotába a mai napi retro utakat szerveznek vele! A hungaroringre minden évben eljönnek velük!!! Gyönyörûek, pedig több mint 50 éves konstrukció!! Így elsõre ennyi, köszönöm a figyelmet!