"A Quake elsõ része kicsit olyan volt, mintha a Doomot koppintották volna le saját készítõi..."
azt azert ne felejtsuk el, hogy elsosorban nem a tortenet egyedisege jutatta el a Quake sorozatot az ot megilleto helyre. hanem azok a technika (programozoi) megoldasok, amelyek joval meghaladtak korukat.
A Doom volt az elos olyan FPS, amelyben valodi 3D-s kornyezetben jatszhattunk (nyilvan a 2D-s kepernyo korlataival). Az addigi jatekok csak egy szimulalt 3D-t valositottak meg. Gondoljunk arra, hogy pl. a Hexen-ben (de barmelyik mas jatekban) mindig csak egy oldalat lattuk a kulonbozo szornyeknek, tereptargyaknak. Ezzel szemben a Doom-ban korbe tudtuk jarni a rank vadaszo katonakat. A Quake megjelenese a halozati jatekban hozott forradalmi valtozasokat. Lehetoseg nyilt nemcsak a gep ellen jatszani, hanem a halozatba kotott gepeken (LAN) egymas tudasat merhettek ossze a jatekosok. A Quake-bol kiforro QuakeWorld pedig az interneten is lehetove tette az egymas elleni csatarozast. A Quake 2 megjelenes a grafikaban hozott ismet csak forradalmi valtozasokat. A Quake 3 meg tudta ez egy kicsit tetozni, de innentol kezdve mar inkabb csak szinten tartotta, tartja magat az ID software. Sem a Doom 3, sem a Quake 4 nem hozza erzesem szerint azokat a forradalmi ujitasokat, melyeket a Doom, Quake hozott annak idejen.