Viszont az biztos, hogy a körfotgalom biztonságosabb, mint egy keresztezõdés.
Mint egy lámpával (24 órás) felszerelt keresztezõdés??? Akkor te még nem láttál fáradt kamionost nyíl egyenesen (megpróbálni) áthajtani körforgalmon :)
Van ahol már lámpát (folyamatos villogó sárga) szereltek fel, hogy azt higyje az a szerencsétlen, hogy lámpás keresztezõdés jön és lassítson (elõzõleg már volt 6 kicsi fekvõrendõr, 60-40-20-as tábla, figyelmeztetõ tábla, .... de valahogy nem jött be)
De pl. egy másodrendû út csatlakozik egy elsõdrendûbe.. Na itt szoktak durva balesetek történni..
És itt szokott az elõfordulni, hogy a körforgalom miatt a másodrendû út forgalma megakassza a fõútat. Ez persze szarul beállított lámpánál is igaz, egy remek példa erre a Kreepesi eleje kifelé (keleti után a vasúttal párhuzamosan), ahol a keleti utáni második lámpa úgy van beállítva, hogy akkor van piros, amikor a következõknél és a balról rákanyarodóknak zöld, majd akkor van zöld, amikor következõk piros. Volt hogy azon röhögtem, hogy a 3 sávos kerepesirõl 4 autó ment át egy zöldön, mert következõnek a mellékútról 20 ....
Szóval egy szar lámpánál tényleg jobb egy körforgalom (dugó esetén, mert különben a szar lámpával is gyorsabban lehet haladni mint egy körforgalommal), de egy jól beállított lámpa mindent überel
de ha lámpa van, jóval jobban összetorlódtak volna.
Ha van rendesen kialakított zöldhullám, akkor még csak le se lassítasz, nemhogy meg kellene állni ...
Az viszont igaz, hogy a magyarok totál nem ismerik a körforgalmat, hogy mit össze tudnak egyesek bénázni (volt aki megakasztotta pölö, mert azt hitte jobbkéz miatt a becsatlakozónak van elsõbsége és sorra engedte onnan a kocsikat amíg le nem dudáltuk az útról ...)