Multiplayer sokkal gyorsabb mint a singleplayer, emiatt a hamari szórakozás kedvelõi készre gyártott klasszok közül válogathatnak. Mage, necromancer, knight, barbarian stb.. klasszok választhatók. Ha van idõnk vagy unjuk már a mindenhol látott, buta, beskatulyázott karaktereket, ugyanúgy generálható avatár saját szájíz szerint, mint szólóban.
A történetet rövid párbeszédek formájában meg átvezetõ animációkkal kapjuk. Ezen bejátszások - a Reality Pump brigádot ismerve - 3D motorosok lesznek. Hangos dialógusok során stúdióban felvett színészek hangja csendül fel. A párbeszédek csak összefoglalják eddig akcióinkat, nem kínálják azt az illúziót, mint más játékok, hogy válogass a mondatok között és akkor minden másképp történik. Világ megváltoztatása a kevés dumáláson kívül, tetteink alapján megy.
Dark fantasy világban sötét és brutális környezet várja a kalandozókat. Árulás gyakori. Emberek itt nem álmodják, hanem inkább félik az életüket! Fontos szereplõk jószívû tetteinek mindig megvan a rejtett és vérsötét oka. Karakterünket klassz korlátok nélkül azzá fejlesztjük, amivé akarjuk. Számít a hírnevünk. Nem állhatunk a mágusok céhének ajtaja elé és bazsalyoghatunk az ajtónálló képébe, hogy:
- Hé Öreg! Itt van száz arany, mer' belépnék a céhbe, mert kajálom a képeteket. Na mi az elsõ varázslat, amit tudtok tanítani?!
Ehelyett kemény munkával ki kell vívnunk a mágusok elismerését. Aztán majd õk találnak meg minket és tesznek ajánlatot a céhükbe lépésre. Ekkor rajtunk múlik, hogy elutasítjuk vagy elfogadjuk az ajánlatot. Esetleg úgy döntünk, hogy elegünk van az idióta mágusokból és nekilátunk apránként kiirtani az egész vajákos, ingyenélõ, mihaszna csürhét!!
Karakterfejlõdés középpontjában a hentmészár harc áll. Minden képességet csatára hegyeztek ki a fejlesztõk. Megfelelõ mennyiségû XP ölünkbe hullása után szintet lépünk. Erõ és mágia fõ képességek befolyásolják más tulajdonságainkat. Meghatározzák mekkora sebzést vagyunk képesek bevinni. Növelik a mágia és egyéb hatások elleni védelmünket. Némelyik skillünk automatikusab javul, mint például hárítás, elhajlás. Speciális támadások és varázslatok tápolására viszont figyelmet kell fordítanunk.
Képességpontok elég ritkák. Ráadásul néhány skill csak speckó fegyverekre és csapdákra használható. Hála istennek szintlépésen kívül is szerezhetünk skill pontokat. Ha kissé figyelmesebben körülnézünk a világban, megtalálhatjuk a titkos küldetéseket, melyek igen értékes és ritka képességpontokkal jutalmaznak. Jó ötlet lesz tehát felfedezõ, kutató körútra indulni a Two Worldsben!
Harcok kimenetelét jobban meghatározzák begyûjtött képességeink, mint kézügyességünk. Sajna-majna az alapvetõ csapásokat automatikusan hajtja végre avatárunk, nekünk csak a célpontot kell kijelölni. Micsodaaa?? Bakker!! Tudtam, hogy túl szép lenne, ha még Blade of Darkness-szerû harcot is kapnánk a Two Worldsben. Oo..óóó Ezzel zuhan szépen a lelkesedés és csodavárás, mint szakadékba csúszó szekér.. Ettõl függetlenül szabadon mozoghatunk harc közben és több ellenfél esetén taktikázni kell, nehogy körbevegyenek. Gondolom, úgy megy a támadás, mint ha egyszemélyes tankkal lövöldöznénk. Célpont kijelöl, tölt, vár, TÛZ! Elmozgás, kitérés, célpont keresés, kijelöl, tölt, vár TÛZ! Hmm...
Nincsenek kombók emiatt, akármilyen durva is legyen az ellenfél. Helyette eltérõ taktikákat és képességeket kell alkalmaznunk a megsemmisítésükhöz. Hála istennek megvan a Pools of Darknessben vagy a Dark Knights of Krynnben látott elõre felizmolás. Képességek begyûjtése, tehát megerõsödés után magunkra kasztolunk ötszáz védõ- és harci tápoló varázslatot, aztán mehet a nyisza. Erõsebb fõszörnyek ellen csapdákat célszerû használni, hogy gyengítsük õket vagy fejükre érdemes zúdítani a hegyoldalról egy jó kis kõomlást.
Kezelõfelület teljesen eredeti és már önmagában külön játékot képez. Élvezetes állítgatni a képességeket meg pakolgatni a cuccainkat ide-oda.