(RPG Vault) Teljesen új mágia és tárgy tápolási rendszert dolgozott ki a Reality Pump Studios. Eddigi játékokban képességpontokat öltél a kiválasztott varázslatba és ha a feláldozott pontok hatására nem lett elég durva a szpell, ráadásul mindjárt sokkal durvábbat is találtál, akkor kárbaveszett az egész varázslattápolás. A Two Worldsben egy varázslat elkasztolásához manapontokra és kártyára van szükséged. A szpellkártyákat nem kell megtanulni, hanem csak a szpell-slotba rakni. Ha nem elég durva, akkor lecseréled vagy hozzáteszel még egy kártyát. Különféle kártyák keverhetõk, így kotyvasztható egyedi varázslat.
Képességpontokkal növeled a profizmusod egy adott mágiaiskolában. Minél jobban vágsz egy fajta mágiairányzatot, annál durvább kártyákat használhatsz belõle. Egyetlen skill pontot se vesztesz, mert ha találsz még egy ugyanolyan kártyát, csak hozzárakod a meglévõhöz és máris durvább lett a szpell!
Páncélzat minõsége éppúgy befolyásolja a harc kimenetelét, mint feltápolt tulajdonságaid. Cuccok eltérõ erejûek és számos minõségi osztályba tartozhatnak. Ráadásul véletlenszerûen határozza meg a gép a paramétereket, így gyengén fogsz két ugyanolyan mágikus cuccot találni. Érdekessége ennek az egésznek, hogy ha két +1 kardot összeraksz a kártyákhoz hasonlóan, akkor nyersz egy durvább kardot! Ugyanez érvényes az összes tárgyra. Nincs bonyolult komponens gyûjtögetés és kotyvasztás meg fegyverbûvölés. Ennél egyszerûbb mágikus cucc tápolás nem nagyon lehet!
A szörnyek nem csak mászkáló tapasztalatai pontok, hanem okosan harcolnak és kiváló okot találtak arra, hogy kinyírjanak. Mindenki, aki az életedre tör, közli, hogy miért is akar megölni, miért nem tetszik neki az arcod. Ezzel sokkal izgalmasabb, velõsebb lesz a játék.
A történet befolyásos NPC-k kavarásáról szól. A fejlesztõk érdekfeszítõvé kívánják tenni e szappanoperát. Szórakoztató személyiséget kölcsönöztek a szereplõknek. El akarják kerülni a fõsztori kicsinyes mellékküldetésekkel és csipp-csupp feladatokkal felhígítását. Ennélfogva csak olyan megbízásokat gyártottak, amelyeket tutira szórakoztatónak találtak. Ezek új színt és megvilágítást adnak a fõtörténetnek.
Ha kinyitod a városkaput az ostromló orkoknak például, akkor azok beözönlenek és azonnal megtapasztalod döntésed eredményét. Az orkok kinyírnak mindenkit és a maguk módján átveszik a városi biznisz irányítását..