NextGen grafikában nem lesz különbség az X360 és a PC verzió között. PC-n mindössze kényelmi opciókat találunk a gyengébb gépekre igazításhoz. Multiplayer mód a harc és a küldetések kedvelõinek készült. Hatalmas multi pályák állnak rendelkezésre, tele megbízásokkal és kincsekkel. Tartalmuk véletlengenerált. Kooperatív módra koncentrálnak igazán a Reality Pump Studios lyányai, de a játékosok egymást is irthatják. Multiban maximum nyolcan hentelhetünk. Lehet felszerelést cserélni és küldetéseket tolni. Faj megválasztható és karakterünk kinézetét tetszés szerint állíthatjuk. Aranyak, ápgrédek, stb.. elkísér minket a következõ pályákra, így multiban igazi póvertápolást vihetünk végbe.
Állatkák három csoportjával találkozunk a TW világban. Az elsõ csapat a háttérállatok: nyulak, madarak, kiskígyók, stb.. Nem támadnak minket, viszont emelik a természet hangulatát. Levadászhatók a bõrükért, fogaikért és a méregmirigyekért. A második csoport már nagyobb testû állatokból áll. Ezek megtámadnak, ha túlságosan felbosszantjuk õket. A harmadik klassz a hátasok. Gyorsaság és egészség szempontjából különféle lovakat vehetünk. Lényeg, hogy lóhátról harcolhatunk. Galoppírozó támadásra hatalmas bónuszokat kapunk. Azonban ha körbevesznek minket, nagy mínuszok terhelik a pacival manõverezést!
Globális Gépi Intelligencia:
Központi AI modul alapján mûködnek az NPC-k. Munkába mennek, esznek, alszanak, védik tulajdonukat, berzerkerré válva ámokfutnak vagy pánikban menekülnek. Ugyanúgy reagálnak, mint normális emberek a valóságban. Néhány NPC-nek titkos célja van, és mindent megtesznek, hogy elérjék azokat. Vannak, akiknek szimplán nem tetszik az arcunk. Találkozunk segítõkészekkel is. Egyszerû parancselvek kormányozzák NPC-ket, de ezek a parancsok néha felhalmozódnak és kiszámíthatatlan helyzeteket produkálnak, így meglepõ kihívásokat állítanak elénk. Idõvel, tapasztalt kalandozóként már kiszámíthatjuk a viselkedésüket, de a TW-n nem érzõdik scriptekre húrozott játékok merevsége! Ez annak is köszöhetõ, hogy a Two Worlds alig tartalmaz scriptet, azokat is csak a fõ történethez kapcsolódó tárgyak odaadására vagy események prezentálására használják. Azontúl már minden tõlünk függ, így minden újrakezdés egyedi!
Fajok:
Szólóban emberrel indulunk, de multiban választhatunk elf, törpe, ork, ember, és gyíkszerzet fajok közül. Nem csak grafikában, hanem viselkedésben is különböznek és totál más érzést játszani velük. Legyen az vad barbár vagy komor nekromanta, mind karizmatikus karakter és rengeteg felfedezési, kísérletezési lehetõséget kínál. Nyolc eltérõ klassz áll rendelkezésre, egyedi képességekkel és más-más kezdõfelszereléssel.
Küldetések nagyon kis része minimálisan scriptelt, fõ kimenetel tõlünk függ. Harcokban brutális erõre, ládányi erõitalokra, mágiára, csapdákra, cselekre támaszkodhatunk. Lehetõségeinknek csaknem a képzelet szab határt.
Fejlesztés igen jó ütemben, a tervek szerint halad. A Reality Pump Studios szeptemberre kész akar lenni a Two Worldssel.