"Egy proci igazi telesítményének mutatója még mindig az és az is marad, hogy egy mp alatt hány millió utasítást hajt végre a processzor (ez a MIPS) valamint a másodpercenként végrehajtott millió lebegõpontos mûveletek száma (FLOPS, 3d-s alkalmazásoknál nagyon nem mindegy ez az érték sem.)"
A mips meg flops valoban azt jelenti hogy a processzor hany utasitast tud vegrehajtani masodpercenkent. Csakhogy ezek a szamok az elmeleti maximumot jelentik, azt altalanos celu felhasznalashoz semmi koze sincs.
A processzor valodi (altalanos celu) teljesitmenye nagyon sok tenyezobol jon ki, es a mips ennek csak egy nagyon kis resze.
Processzorok osszehasonlitasanal pont amiatt nem egy programban merik le a teljesitmenyt. Lehet superpi-ben jobb a p4, de masban nem.
Egyebkent jo pelda erre a cell processzor, ami elmeletileg 256 gflops-t tud, gyakorlatilag meg ugyanazt mint egy mai csucs pc (ami kb 1gflop).
Ha ket _atlagosan_ azonos teljesitmenyu p4-et meg athlon-t egymas melle teszunk, akkor szerintem az donti az athlon fele a merleget hogy olyan alkalmazasokban gyorsabb, ami valoban nagy teljesitmenyt igenyel (pl jatekok).
Szerintem teljesen mindegy, hogy a superpi 10 vagy 13 masodperc alatt szamolodik ki, vagy hogy egy filmet vagy rar-t 1 ora vagy 1 ora 10 perc alatt tomoritek be, viszont jatekokban nemmind1 az fps. Es azert valjuk be, aki ma athlon64-et akar venni, az nem rar-ozni szeretne, hanem jatszani.