Hát szerintem pedig ezek az XPL felhők nagyjából ugyan úgy vannak generálva mint P3D-ben. Ugyan úgy sima poligonok, nincs itt semmi gpu által generált részecskeszimuláció. :) Az, hogy láttál már többféle felhősűrűséget, nem bizonyít semmit, ugyanis ha megfigyeled, ezeknek a felhőknek alapból van egy bizonyos opacity értékük, tehár nem teljesen átlátszatlanok. De ha ezekből egymás mögé raksz x darabot, máris variáltad az átlátszatlanságukat -> amit te a felhősűrűségként aposztrofálsz. Nagyjából így működik az FSX-P3D is, csak ott egy picit bénábban oldották meg, kevesebbet variálnak a felhő opacityvel, helyette sokkal inkább a textúrák mennyiségével operálnak, ami végsősoron szebb felhőket produkál.
Az imént kipróbáltam ezt a felhőbe be- felhőbe ki repülést XPL-ben. Hát, most lehet nálam vannak máshova állítva a grafics csúszkák, de nem vélek felfedezni egy fikarcnyi különbséget sem a P3D-hez képest. Elindulok befele a felhőbe -> ugyan úgy jobbra-balra csúsztatgat felhő-textúrákat, mint a P3D. Ugyan ez kifelé is. Szóval nem értem mit nevezel te ezen élőnek. :) Esetleg csinélhatnál egy rövid videót nálad hogy néz ki, hátha akkor fény derül a titokra. ;)
A nap kitakarást, meg az elsötétül a kokpit fícsört a P3D is tudja, csak úgy mondom. :))) Régebben - mikor felfedeztem ezt a fícsört (asszem tán a 2.5 óta ban benne?) - azzal szórakoztam hogy egy kb 4/8-os felhőzetet állítottam be, így eprócskor a fájneken tök realisztikusan hatott, ahony a NGX műszerfalának tetején elrohannak a felhők árnyékai.
Tény azonban az is, hogy az XPL jóval előrébb tart a fény kezelésének és megjelenítésének megoldásában. Sokkal de sokkal realisztikusabbak a kokpit fényhatások, a tükröződések, a csillogások...szóval minden. Nemrég amit posztoltam lejjebb videót, csak ma vettem észre, hogy leszállás után a gép nóziján realtime tükröződik vissza a sárga színű gurulócsík felfestés a betonról. Hát besza-behu! Pedig azon már nem is lepődtem meg - hisz már a v10.50 is tudta - hogy realtime tükröződik vissza a szélvédőről vagy a műszerek számlapjárának üvegéről a gázkar, flaps, etc. mozgása. Na, ezt a P3D még mind a mai napig nem tudja sajna.
Ezt a flightplan-t el tudnád küldeni priviben .flp vagy .pln formátumban? Én csak online flightplannert használok, és ott sajna nem lehet konkrét navpontokat kijelölni, vagy hozzáadni, és az LHBP-OMDB-re saját meguk meg tök más útvonalat adnak meg. Pedig próbáltam vagy 4 féle plannert.