február 23-án csináltam mindkét tervet, az akkori előírásoknak megfelelően (elkerülni irakot, az airway-ek megfelelő irányú használata, magasságok betartása, stb). most lecsekkoltam a 1704-re, és mindig érvényes, nálam sem jelentkezett waypoint hiba. az xpl11 által használt airac-ban is benne vannak ezek. ha a 1702, 1703, 1704 közül használtad valamelyiket, akkor nem értem mi a probléma. de ezek a pontok sem most kerültek be (az artat pl. ezer éve használt pont, és hát a lam-ot sem most telepítették, az útvonalak is régen megvannak). lehet, hogy a bus-hoz tartozó airac hibás?
amúgy meg a szerény véleményem az, hogy rakják az anyjukba azt a bizonyos lóalkatrészt, akik kitalálták az útvonalak eltörlését. most, hogy már a sógorok is csatlakoztak, az útvonalak tervezése, legalább egy órával hosszabb lett, ha normálisan szeretné megcsinálni az ember. a közelkörzetből kilépve azért nem lehet csak úgy bárhol kilépni az országból, nem lehet tetszőlegesen belépő-kilépő pontokat összekötni. és két ország viszonylatában ez még csak fokozódik. egy bud-fra útvonalat régebben simán meg lehetett csinálni (csak a psanb körül kellett odafigyelni a hi-lo váltásra), most folyik az emberről a víz mire elkészül. a direct útvonalakon nem látszanak a térképen a szabályok, külön utána kell menni, hogy mi vonatkozik az adott országra. és ebből kettő szomszédos, akkor elég nehéz megfelelő pontokat találni. nézegettem, hogy élőben hogyan oldják meg, hát elég sok a "szabálytalanság". volt olyan, hogy magyarország be és kilépőpontjait nem is használta az egyik gép. összekötött két az országot nem érintő útvonalat direktbe. érdekelne, hogy az irányítókat mire képezték tovább ezügyben.
szerintem másképp repülünk, mert nálam az atc-ben csak elfogadott pontok vannak, szépen érintem mindegyiket és ennek ellenére szarakodik velem. és nincs olyan, hogy megnyugszik. ha elkezd terelni egy irányba, 2500km-el odébb is ugyanazt a hídinget nyomatja.
azért lássuk be, te is csodálkoznál ha oom lenne az xpl-ben.:)