Disciples 2-vel +kiegekkel játszottam, így volt némi rálátásom a változásokra.
Grafika nagyon tetszetõs, színes, szagos, nekem úgy tûnik, hogy még mindig igencsak megõrizte a darkosságát.
Fejlõdési rendszer gyakorlatilag ugyanaz, kicsit a hõsnél megváltoztatták, de az alapok ugyanazok.
Harc más lett ugye a 2D-rõl a 3D-re állás miatt, nekem jobban bejön, hogy nem kell a közelharcos sort levernem, hogy hozzáférjek a távharcászokhoz (Pl. D2-be, ha volt az ellennek egy elementalistája, akkor az elhúzódó harcot jelentett).
A sokak által említett bugot, hogy támadás közben képességet lehet használni, aki nem akar csalni az nem használja. Szükség úgysincsen rá, mivel az elsõ act után normál nehézségen már nem nagyon nehéz (azért, ha nem figyelsz be lehet szo...pódni). Például én trollnak csak egy támadó varázslat ellövése után megyek neki többnyire (apropó a troll az egy galád egy jószág ebben a játékban fõleg, ha rááll a sebzés növelõ körre)
Jó újítás az, hogyha egymás mellé sorba rakod a közelharci egységeidet, akkor egymás támadóját automatikusan megtámadják. Kombinálva ezt egy 2x közelharci sebzést adó körrel (ráállva) egész jó védõsort lehet alkotni.
Apropó a bónuszt adó körök, terek, területek szerintem jól eltaláltak, jót tesz a játékmenetnek. Az ellenfél is elõszeretettel használja. Az ellenséges hõsök itókákat használnak, ha szükséges (elf tolvaj hõsnél tapasztaltam), zsoldosokat fogadnak föl a csapatuk tuningolására.
Egyébként nem tudom, hogy mit vártok többet az AI-tól. Az íjászok is mindig a számukra veszélyesebb ellent támadják (ha beidézel közéjük egy lényt azt kezdik el lõni. Az ellen agresszíven támad általában többen 1 egységedet.
Ami bugot én tapasztaltam az az automentésbõl játékállás betöltésnél jött elõ: a kalapács ikonra kattintva nem jött be a várad látképe és az épület építési ikonokat,valamint várvédõk képes sem. Ezt egy rendes mentés betöltése általában megoldja. Néha a csata közben mozgó kamera beáll a szikla mögé így nem látsz semmit. Ez utóbbit én apró kellemetlenségnek nevezném. Szintén ilyen kategória a térképen lassan mozgó hõs, a varázslatok véghezvitelét hosszú idõ kivárni, a lassú mozgás ( egérrel térkép mozgatása) a fõtérképen.
Néha viszont irreálisan nagy xp-t kapok (azthiszem ez az összsebzéssel függ össze, amit "bevittél" az ellennek) pl. 1 troll, 2 goblin, 1 ork király, 2 sámánnál néha kevesebb xp-t kapok, mint 2 elite bandita, 2 íjász, 1 gyógyító, 2 sima bandita leölésénél.
Ezek mind apró hibák, melyekkel együtt lehet élni szerintem.
Játékmenetet ellehetetlenítõ hibával én eddig nem találkoztam (Human Act 3)
Fejlesztési fát egy picit puritánnak éreztem én is (még csak ember kampány közepén: pl.: íjásznak az az 1 fejlesztési irány 1 pöppet kevés).
Történetbõl még sokat nem tudok, de eddig érdekes.
Így összességében szerintem jó lett ez a játék, amit kiegekkel még tovább lehet javítani. Ehhez még bejön a multi, a több skirmish pálya és eléri majd a 2. rész szintjét.