Van egy hármas szempontrendszer, ami alapján értékelni lehet a különbözõ alkatrészeket. Ár - Tömeg - Tartósság.
Ebbõl kedvezõen egyszerre csak kettõ megvalósítható. Szóval mielõtt nagyon a súlymegtakarításon kezdenél töprengeni, ezt is tartsd szem elõtt. Néhányszor 10 gramm megtakarításhoz sokszor igen keményen a zsebbe kell nyúlni. Szóval csak ésszel!
Egyébként ahol a leginkább érdemes a súlyból lefaragni, az maga a kerék, annak is leginkább a kerületi részei. Ezen a részen a tömeg kb. háromszorosan számít, hiszen ez az amit minden alkalommal meg kell pörgetned, vagy éppen le kell fékezned. Talán az egyik legolcsóbb és határozottan érezhetõ súlymegtakarítás, ha a külsõ és a belsõ gumit az ember egy könnyebbre cseréli.
Arról nem is beszélve, hogy amíg a bringáson van mibõl lefaragni, addig nem biztos, hogy érdemes a gépet tuningolni. ;o)