Bringánál a fékerõ eloszlása mindig az elsõ kerék felé mutat. Az elsõ keréken jelentkezik nagyjából a fékerõ 2/3-da, a hátsón pedig a maradék 1/3-ad. Fékezéskor a tehetetlenség miatt a tömeg az elsõ kerékre terhelõdik. Ezért van az, hogy ha egyszerre fékezel a két kerékkel, akkor a hátsó már rég sodródik a tapadás elvesztése miatt, és ténylegesen csak az elsõ fogja meg a lendületed.
Érdemes ezt észben tartani és meg kell tanulni az elsõ féket jól használni. Nagyobb fékezés elõtt érdemes hátrébb csúszni, hogy a gép fara ne emelkedjen el és ne bukj át az elsõ keréken.
Ami pedig a hátsófájást illeti. ;o)
Ez idõvel múlni fog, ahogy a lábaid megerõsödnek. Ahogy az edzettséged javul, úgy fogod egyre inkább a lábaidat terhelni menet közben. Hamarabb fogsz kiállni a nyeregbõl egy-egy gödör vagy rázósabb szakasz elõtt, így kevesebb ütés fogja a hátsódat érni a nyergen keresztül.