Az osztrákoknál tavaly a verkehrsminister kiállt amellett, hogy 160kmh-t vezessenek be az autópályáikon. Elég komoly fikahadjáratot indítottak ellene.
Ezév elejére ebbõl annyi maradt, hogy 1db újonnan épült szakaszon (A1-es, Linz és Sattledt közötti új 2x3 sávos szakasz) legyen tesztként 160 engedélyezve. Ebbõl sem lett semmi, azóta se.
Nálunk, szinte teljesen biztos, hogy hacsak nem akarják választási fogásnak bevetni a közeljövõben, semmi nem lesz ebbõl. Legalábbis ebben a formájában biztosan nem.
Mondjuk hozzá kell tenni, hogy hiába van az osztrákoknak több mint 2x ennyi autópályájuk, elég veszélyes szakaszok is vannak ott, amelyek nálunk nemigazán vannak.
Nemtom ki szokott gyakran kint autózni, de pl az A21 elég kemény strecke, sok hajó futómûves autónak a 130 is istenes némelyik kanyarjában. Mondjuk az Árpa a Lotus Elisebõl könnyen beszél :) Én ha a Passat/Tourannal mentem arra, észnél kellett lenni. Mondjuk a Hondával nem volt gond a 170 se :D
Itt MO-n a legtöbb autópályának minõsített szakasz biztonságosabb, mint kint. Vagyis nincs annyi éles, beláthatatlan kanyar, nagy emelkedõs, vagy lejtõs rész. Ezenkívül az idõjárás sem olyan szélsõséges, mint Ausztriában. Ott pl rengeteg tömegkarambol volt már a gyakori köd miatt, és bizony a nebelwarnsystem projekt is elég csúfosan csõdött mondott.
Szóval a 160kmh-s korlátra itthon is reális esély van, bizonyos szakaszokon. No limitre viszont aligha. Ráadásul MO autóparkja sem elég fejlett a nyugatiakhoz képest, és a speed limiteket nem úgy találják ki, hogy a legjobb autó mit tud. Mert én a Hondával letolom 190-el az M1-et végig, meg a Passatal is. Csak épp a Passat hajó futómûvét már nem lehet kezelni ilyenkor igazán. És ez az, amit nem tudsz elmagyarázni az egyszerû halandónak, hogy a te autóddal mehetsz 190-et, a te autóddal meg 140-et is csak óvatosan. Hiába futják meg óra szerint, motorerõbõl. Nem mindegy, hogy irányítani is tudod e azt az autót, ha még manõverezned kell valamit.