Alapvetõen a pénzintézet keresi meg a kereskedõt, majd kötnek egy szerzõdést a finanszírozásra. A kereskedõnek is érdeke, hogy korrekt bankkal / hitelintézettel társuljon, hiszen szüksége van a jó reklámra (nem a kóklerekrõl beszélek).
Írtam, hogy bele lehet futni egy-egy pofonba, de ha az ember nyitott szemmel jár és kellõen tájékozódik a vásárlás elõtt, akkor ezek a malõrök elkerülhetõek.
Én a Nagykõrösin vettem a kocsit (ahol eleve van egy sereg kereskedõ) két évvel ezelõtt 600e kezdõvel, 800 eFt hitellel, hároméves futamidõre, svájci deviza alapra. Az árfolyamváltozás ingadozásától függõen átlag 20e és 24e között fizetek havonta. Semmi gond nem volt a hitellel, pedig nem egy neves pénzintézet finanszírozta az ügyletet. Aranyszabály, hogy a helyszínen megkötendõ szerzõdést az utolsó betûig figyelmesen el kell olvasni és annak függvényében dönteni. (THM-re figyelni!)
Egyébként az autók szemügyre vételekor a kereskedõ fellépése és hozzáállása sok mindent elárul. Volt jópár arc, akitõl akkor sem vettem volna autót, ha a felére sikerül lealkudnom az árát.
Másik aranyszabály, hogy aki abszolút nem ért az autóhoz, az vigyen magával valakit, akinek van érzéke hozzá. Különben hasraesés lesz. Egyébként ezzel kapcsolatban írtak már pár cikket a neten - célszerû elolvasni és megfogadni.
Nem, nekem Mazdám van, de anno a Corolla is rajta volt a listámon (az állt az elsõ helyen) :) és bármikor nyugodt szívvel megvenném - nyilván az állapottól függõen.