Hali! Nem akarok bele szólni, de a Volvo nagyon jó választás, még egy kicsit idõsebb kivitelben is.
Amit viszont feltétlenül meg kell nézni vásárlás elõtt:
Ha volt cserélve rajta valami akkor az gyári legyen, mert nagyon érzékeny a gagyira, és megbosszúlja magát!
Turbó: érdemes egy végnyomást mérteni rajta mert típustól függõen 150-390e.Ft/db+munkadíj.(nem márkaszarvítben!! Ott +70-110e Ft tal többre számolhatsz ilyen-plyan költségek címén!!
Érdemes a computerét az általad (nem a kereskedõ által javasolt)megjelölt szervízben leolvastatni, és az adatok alapján mindjárt egy csomó dolgot megtudsz a verdáról! Ha korrekt a kereskedõ, vagy a magánszemély akkor nem fog ellenkezni, ha viszont manipulálva van a km óra, vagy a számítógép a drága kötelezõ szervíz miatt ( amire nagyon nagy sanszod van fõleg dízel esetén)akkor mindenféle kifogással él majd.Leginkább a szervízciklust szokták úgymond kiütni a számítógépbõl, hogy ne világítson a lámpa, ill. ne írja ki folyton a szervíz intervallum idejét. Mivel ez egy cirka 100e Ft-os mutatvány ha márkaszervízben csináltatod, és persze ha nem kell semmit cserélni, de egy márkaszervízben ilyen nem létezik. Amúgy egy kis mûhelyben 5000-rt kiütik a kódot, és kb 40e ft-ból megvan a szûrõk, és olajak cseréje.
Viszont a sz.gép ezeket az adatokat gondosan tárolja ám, és bármikor lekérdezhetõek. Még vezetett szervízkönyv esetén is érdemes kontrolálni a sz.gép adataival, aminek a leolvastatása 3e Ft. Nehéz ma jó Volvot használtan kifogni, mivel elég jó menetteljesítménnyel bírnak, és ezáltal baromira le vannak ütve, de nem lehetetlen. Néhány ár a miheztartás végett. (Nem márkaszervíz, de gyári alkatrészekkel) Teljes fékgenerál tárcsák, betétek, határolók+lap típustól függõen 170- 250e.Ft Elsõ futómûszilent garnitúra 75-110e, kipufogórendszer (kompletten szondával) 115e( a többihez ezt nem tudom! Computer 650e Ft(S80 1999), de az S széria egyik tagjába sem sokkal olcsóbb!!Automata váltó 800e-1Mill.Ft (új 0 km-es)Bontva nagyon rizikós, felújítani nehéz és 470-600e Ft-ba kerül.!! Mindezek ellenére a fentartási költsége nem több mint egy Passatnak viszont kényelemben és menetdinamikában magasan veri az összes német, és francia autót!! Biztonság, és kényelem tekintetében nincs párja a komfortja pedig lenyûgözõ!! Áldozni kell rá fõleg az S család tagjaira, de cserébe olyan élményben lesz részed, amit el sem tudtál eddíg képzelni!!Én is most váltok Volvóra, és alaposan utánanéztam a dolgoknak. Közel 1 hónapja keresgélek, de sajna vagy a verda nem törésmentes, vagy az óra van manipulálva, vagy csak már számomra megfizethetetlen.