Röviden leírom amit tudok (mert nem tudok ám mindent), aztán remélem jön majd valami okosabb, és elmagyarázza jobban :)
Elõször is ismerni kell a Bernoulli-egyenlet nyomásdimenziós alakját, ami valahogy úgy néz ki, hogy: p(statikus) + p(dinamikus) = állandó. Ebbõl a p(dinamikus) részt ha kibontjuk egy kicsit, akkor kapunk egy olyat, hogy ró/2 * v^2, ahol a ró a közeg sûrûsége, v pedig a közeg áramlásának a sebessége. Az egyenletbõl látszik, hogy ha nõ az áramlás sebessége, akkor nõ a dinamikus nyomás is, viszont a statikus és dinamikus nyomás összege állandó, így a statikus nyomásnak kutya kötelessége csökkenni. Na mármost a szárnyprofilokat szándékosan úgy alakítják ki, hogy ha elkezd áramlani körülötte a közeg, akkor a szárny felett gyorsabb legyen az áramlás, mint a szárny alatt. Ily módon nyomáskülönbség alakul ki a szárny alsó és felsõ fele között, és ez a nyomáskülönbség a szárnyon egy felfelé ható erõként jelenik meg.