én nem tudom elképzelni, hogy alacsony kompresszióval, pláne kompresszió nélkül hogyan lenne valamiben elég erő hogy meghajtson egy autót pl. mert ugye az égés ahogy kiterjed meghajtja a kart ami adja az erőt, ha kis helyről terjed nagyobb energiája lesz. egyszerű ez ha megtöltünk egy kis konzervdobost gázzal, vagy ugyanakkora mennyiségű gázt töltünk egy teszem azt bojlerbe, melyiknek fog lerepülni a teteje? persze hogy a konzervdoboznak, ott a kisebb felületre nagyobb nyomás jutott, ezért nem értem miért jó neki hogy nagyobb felületet használ és szerinte akkor is nagy nyomás lesz, mert a forgatónyomaték "nem rossz" sőt hihetetlenül jó. ok van egy kisebb égéstér meg egy nagyobb, de minek a nagyobb? miért nem inkább 2 kicsi.
a másik aggodalmam, hogy szerinte 10% fogyasztja a jelenlegi motroknak. namármost a mazda forgómotor technológiával mindig szinte dupla fogyasztást tudott produkálni a takarékos motrához képest. ok az wankel volt és nem ilyen, de már ott is problémák voltak, az illesztéseket nem tudták annyira jól megoldani hogy leszorítsák a fogyasztást, nyilván elhiszem, hogy ő a daráló mellett olyan pontos illesztéseket öntött és mart hogy ez a kérdés már megoldódott. az igaz, hogy a wankel sokkal nagyobb fordulatszámtartományban dolgozik, de attól még ott van ez a probléma szerintem. ráadásul a mazda motorját 25-30 ezer km után generálozni kellett amit csak japánban csináltak, nem adták ki a tecnhológiát, szóval bevitted a kocsid és vártál jó sokat. az is 2. vagy inkább 3. sportos autónak volt legjobb.
mindezeken kívül videóból úgy tűnik, hogy baromi hangos, egyenetlenül jár stb, mint valami csettegő, nem szívesen cserélném le a benzinmotor duruzsolását erre.
örülök hogy van ilyen feltaláló, meg jó hogy levédette, de kétlem, hogy 50 év múlva ezt látnánk minden autóban.