Folytassuk. Tehát pofon egyszerû, a perdületre nem hatnak az egymással szembe haladó autók.. Ezt megértetted. Remek.
Akkor most nézzük az impulzust!
Az egyik autó a kerületen éppen annyit halad elõrefelé amennyit a kerületen a felszín mozog alatta, azaz w=0 a sebessége a gömb forgástengelyének rendszerében, a rajta ébradõ centrifugális erõ
nagysága zéró.
A másik teherautó pedig a forgás irányban w=2*wf sebességgel haladva
F= R*m*(2*wf)^2 ngyságú centrifugális erõt hoz létre.
Ez az F erõ a Föld és a két autó együttes tömegét éppen abba az irányba gyorsítja a=F/(M+2*m) gyorsulással amerre a tengelytõl nézve éppen van.. Ha az autók 1 óránként megfordulnak, akkor az "a" gyorsulás egy 15 fokos szögû íven belül maradva eredõként 7,5 fok felé mutató sebességvektort hoz létre az M+2*m tömegen.
Azaz t idõ múlva v0=0 sebességrõl v=a*t sebességre és ezzel
I=0 impulzusról I(t)=(M+2*m)*a*t impulzusra növeli a Föld és két autója együttes rendszerét.
Legyen m=M/20 akkor a Föld R=6000 km sugarával ez a sebesség és impulzus igencsak gigászi értéket vesz fel.
Azaz Zárt rendszerben végzett mozgás, a rendszeren kívûlre mutató impulzust hozott létre.
Persze kis túlzással, de a Föld, ílyen egyszerû módon a pályájáról
kimozdítható, rakéta hajtás nélkül.
Azért kis túlzással, mert a Földnyi tömegek mozgatásához, gigászi lenne az energia igény is..
Bár az is igaz, hogy a rakéta hajtásénál sokkal kisebb..