Te végig hantáztál. Semmi közöd a fizikához.. Nem hogy fizikus hallgató lennél.
Aki nem ért a mechanikához sem. És az a legfõbb gondja hogy nem tud elképzelni bármekkora teljesítményt.. Ugyan már. Még ha szeretnél is fizikus lenni.. kétlem, hogy felvennének.
"a perdülethez meg annyit, h nagyon sok köze van a lendülethez, jelen esetben csupán R-szerese a lendület az egyes autók perdületének, tehát mindegy h lendületrõl, vagy perdületrõl beszélünk"
Nos, az autók perdülete, .. nincs nekik..
Lendületük van, ami a gömb felszínén érintõ irányú, és ezért a gömbnek perdületet okoz..naaa, ha nem éppen ellentétes irányú és azonos nagyságú lenne.. de ..
Még tetejében a rendszer teljes impulzusa még ez sem..
Hanem a tengelyre merõlegesen, azaz sugárirányban ható centrifugális erõ
hatására jön létre..
De ha valaki még most is feltételezne nálad elemi mechanikai ismereteket, akkor gondoskodsz arról, hogy utolsó reménye is elszálljon:
"az általad említett F centrifugális erõ pedig nem az, amit írsz, hanem az a föld gravitációs ereje mínusz az, amit leírtál.ez az erõ pedig nem hat a földre, hanem csak az autóra"
Köss az ujjadra egy cérnát (madzagot) és a cérna másik végére egy kulcsot, és kezd pürgetni a kulcsot.
Na az az erõ ami a kulcsot kifelé húzza, és ezzel a kötelet kifeszíti: a Centrifugális erõ,
az az erõ amivel az ujjad tartja a kötelet, az a: centripetális erõ.
A Földnek+2 autójának eredõ impulzusának mind addig nincs kioltó impulzusa, amíg valaminek nem megy neki..
Amit Te emlegetszt az Newton III törvénye, a hatás-ellenhatás.. az ERÕKRE vonatkozik és nem az IMPULZUSOKRA..
Na ennyit a fizika ismereteidrõl.. Én a hallgatóimat a vizsga ezen szakaszán rá szoktam beszélni, hogy menjenek kertésznek, szakácsnak, vagy bárminek, csak ne legyen benne fizika..