A kardok valóban érdekes téma, mert nagyon sokféle gyilkolószerszám tartozik ide, nagyon eltérõ tulajdonságokkal. Az alaptípusok legjobbjai elég korán beszerezhetõek és sokáig biztos támaszai lehetnek a csapatnak.
Az egykezesek közül, ideértve a vívófegyvereket is mint amilyen a rapír, a játék elgé korai szakaszában megtalálhatóak a kategória legjobbjai. Például a mocsárban begyûjthetõ a játék legjobb rapírja (1d+6 a sebzése, de nem ez a lényege, hanem a +25%-os wound esély), valamint a következõ helyszínen (dark wood) a legjobb könnyû kard (shortsword, snit vagy snip a neve, a sebzése nem nagy, de szintén jókora bonuszt hozzácsap a wound esélyhez). Elég korán legyártható vagy megvehetõ a játék elsõ felének legjobb alap szabja típusú fegyvere is, a sabre. Mágikusból, ami valami bonuszt ad a normál harcértékek és sebzés mellett, majd csak jóbal késõbb lehet találkozni.
Most a harci mágusomat képzem át éppen kardforgatóvá és õ majd suhogtatja vígan a snip rövidkardot.
Igazán jó kétkezes fegyverek inkább a játék második felében lesznek elérhetõek. Ez igaz a kétkezes kardokra és kalapácsokra (nem értem ezek miért gyengébbek a kétkezes kardoknál), valamint a lándzsákra is.
Egy észrevételem is van még a lándzsák kapcsán. Nem tudom miért, de sokkal gyakrabban hoz ki wound-ot a program, még kisebb sebzés esetén is egy lándzsára, mint bármi más fegyverre. Legalábbis normál harcban, minden speciális manõver nélkül. A fencing fegyverek esetében is gyakoribb a dolog, úgy tûnik tehát, a szúrófegyverek a sebzésben elmaradnak, ugyanakkor jobbak sebosztásban. A sebek meg gyengülõ ellenfelet jelentek (- tulajdonságok, romló harci teljesítmény).
Ugyanakkor bármilyen jó is egy fegyver, mehet a kukába ha az ellenfél átmegy a védelmen. Márpedig a végjátékban sajna gyakran lesz ilyen, így apajzs szerepe nagyon magasra szökik. Szóval aki egykezes eszközökben gondolkodik és nem akarja fejleszteni a védelmi spec képességeket (windwall, master parry és társai), annak érdemes elgondolkodni a pajzshasználatban (már ha nem mágiahasználó, mert ebben az esetben a pajzs miatt bukja a varázslást, ahogy bármilyen fém páncéldarab is blokkolja a mágiahasználatot). Némi attack csökkenés mellé plusz hárítási képességet kap és megnövelt értékkel teheti ezt. Persze egy jó magas dodge legalább ilyen jó tud lenni, az ugyanis mindig mûködik, hátsó támadások ellen is.