Nálam már a nagy fapajzs és a szöges buckler esetén sem ment a varázslás.
A speciális pajzs és vért minden darabja esetében szerepel a leírásban, hogy abban lehet varázsolni. Ha már egyszer a sztori szempontjából a viselete kötelezõ lesz, kissé cinkes lenne miatta kinyírni a karaktert. :-)
HaaS:
Általánosságokról írtam, nem téged akartalak kijavítani, neadj isten felülbírálni. Többek között azért is egykezes kardokról kezdtem el szövegelni, nem kimondottan csak kardokról. Azért a te hozzászólásodra lett válasz az enyém, mert te írtál a kardokról. Én meg leírtam amellé azt amit én tapasztaltam velük kapcsolatban eddig.
Az alap AT/PA meg nem függ fegyvertõl, csak tulajdonságoktól. Egyik Courage, Agility és Strength, a másik Intuition, Agility és Strength (ha jól emlékszem) alapján számolódik. Minden fegyveres képzettség ezen alapul és erre rakódik majd rá. A dodge meg az alap parry értéken alapul. Az encumberance (terheltség a páncélzatból) meg ezt módosítja.
Védekezésben sajna nem használja mindkettõt a gép. Legalábbis amikor a konzol aktív nem írja ki hogy használná mindkettõt. Míg van parry addig azt használja (már ha a támadás ellen tehetõ), utána meg dodge ellen megy az ellenfél. Eddig mindenesetre nem láttam hogy a nagyobbat használná mindig.