A varázslatok szintje mindig kötött a karakter szintjéhez.
Ez lene az SP amit a leírásokban találsz (például SP/3 +1 annyit tesz, hogy a karakter szintje/3 lesz a módosító +1 amivel létrejön a varázslat, tehát 4-es zsintû karakter esetében a végeredmény 2, ugyanis a program nem kerekítget). Itt csak és kizárólag akkora értéket vesz figyelembe a program, amekkora a karakter maximum szintje, így hiába van mondjuk 4. szinten 15-ös varázslatod, max 4-ig veszi figyelembe a hatás létrehozásakor a program. Ez lesz az a szint is, amibõl a hatóidõt kiszámítja. Ez igaz még a tulajdonságnövelõ varázslatokra is. Ott is lehet akármekkora a szint, csak annyi fog számítani belõle a módosító kiszámításakor, amekkora a karakter szintje. Azok a kis plusz és minusz jelek a gyorbillentyûkre tett varázslatoknál ezt mutatják meg (már ahol skálázható a dolog). Amekkorára növelni tudod az értéket, akkora lesz a maximális hatás. Ugyanakkor figyleni kell az astral point igényre is, mert egy magasabb fokozatú varázslat lehet hogy már nem hozható létre, mert nincs elegendõ astral pont hozzá.
Felesleges nagyon a karakter szintje fölé növelni a varázslatok értékét. Semmit nem profitál belõle az ember. Talán stabilabban létrejön a, de ebben egyáltalán nem vagyok biztos. Még egyszer sem volt rontott varázslatom a játék során, függetlenül a varázslat értékétõl és a tulajdonságoktól (például a méregtelenítést kemény 1-es szinten tanultam meg, több nem kell, mégis mindig sikerül).