"Ezt senki sem mondta:)" így lehet, hogy nem de céloztak rá :)
"Valoban,de ezeknel soha nem szamitott es soha nem is fog a grafika szinvonala!Nem azert jatszok pl.az Obliovionnal,mert jo a grafikaja,hanem mert osszetett,csavaros,nonlinearis RPG!Warcraft 3 sem a grafikaja miatt szuper strategia(a csontstrategiakat mar meg sem emlitem,az ujabb RTS-eket,meg nem ismerem:))" , "Most akkor a grafika vagy a komplexitas szamit?"
Hát ez az, Mindkettô! :D De az összes többi összetevô is pl hangok, stb ugyanúgy fontos, hogy jól kilegyegyenek doldolgozva. Ha egy játék nagyon vacakul néz ki, vagy kevésbé komplex, esetleg el vannak cseszve a hangok stb stb akkor az ugyanúgy húzhatja lefelé a hangulatot.
"Amugy pl. a Tetris szerintem minden idok legjobb reakcioido,helyzetelemzes fejleszto jateka es a grafikaja..haaat..elegge "divatjamult" "
... ôô, hát ne kelljen már ecsetelnem, hogy ebbôl a játéktipusból hány 10.000 változatok adtak ki, nagyon ütôs graffal, jó hangokkal, háttérzenével, új alakzatokkal és puzzle-kkel, +megoldásokkal és trükkökkel. Ezek igen csak sokat fejlôdtek hangulatbelileg az "originális"-tól :D
A tetris kben egy "all times classic" lett, ami sohasem megy ki a divatból xD, a pac, asteroid meg a többi, már közel sem volt ennyire közkedvelt.
"Ahol MUSZAJ hogy usson a grafika az valoban az FPS,TPS kategoria" ..és minden más stílus ami ezt a 2 nézetet használja, pedig azokbók egyre több van a tálcán. ;)
"Igazabol nem latok sok kulonbseget a hajdani sima "lovoldozos"jatekok es a mai FPS jatekok kozott"
Igazad van, hogy is nem vettem észre! A Wolf3D az Unreal Tournament-el és mondjuk FarCry-al TELJESEN egyforma. Storyban , hangmegoldásokban, komplexitásban, 2D és 3D kidolgozásban (ugye régeben sprite-ok voltak az ellenek, térkép stb), pörgésben, fizikában..... hogy mik nem vannak xD
"olyan lovoldozos jatekokat csinaltak,ami az agyat is kemenyen dolgoztatta...ezt sajnos nem igazan lehet elmondani az FPS jatekokrol(a multi az mas)!" Itt a Cry, de a Project IGI amikben több lehetôsék közül választhatsz, hogy veszed be a terepet, kit terítessz le hamarabb. Az "AI" csoportokban támad, és taktikázik, úgyhogy igen óvatosnak, és észnék kell, hogy legyél. De itt az egyik nagy kedvenc az UT is, na itt relikeket kell gyüjtögetned amik különbözô erôkkel ruháznak fel, csapdákra figyelned a térképen estetleg aktiválni ôket, több fegyvert kell kombinálnod a harcoknál a pillanatnyi helyzettôl és távolságtól függôen, plusz mindegyiknél 2 lövésmódot. Azonkívül vigyáznod kell az energia/lôszer/fegyver tartalékra is. Szerintem ezek igazán meg tudják izzasztani az embert, itt elég sokmindenre kell figyelned...the sorolkatnám ôket, sok hasonló gamma van még.
De hamár itt vagyunk egy stratégiához is mennyire kell egy embernek, hogy észlény legyen. Van 2 megoldás:
1. Bevéded a bázisodat minden ellen, utánna irdatlan nagy csapatot építessz minden egységbôl és lerohanod 1 támadással az ellent.
2. Nem várod meg még levegôt kap az ellen, hanem az elején megpróbálod véresre darálni.
Szóval az én meglátásom szerint a játékok alapvetôen szórakozásra lettel tervezve, hogy élvezze ôket az ember, és nem követelnek einsteini matematikát, vagy quantum fizika tudást. De nyilván én gondolom rosszul, yea sure ;)