A szabályok betartása fontos dolog lenne, de sztem nem ez lenne a módja a betartatásnak. Én (õszintén megvallva) nagyon ritkán járok pl városban 50km/h-val. Ennek az oka viszont rém egyszerû! Ugyi mindenki sejtheti, h nem a száguldozási vágyaim élem ki 70 - 80km/h-val, ettõl jobb a magyarázat ... egyszerûen így érem el mindenhol a zöld lámpákat a városban. És el is érkeztünk a városi közlekedés 50km/h-hoz. A lámpákat elõször is 50km/h sebességhez kellene belõnni !
Városon kívül tartom a 90km/h-t ... maxx elõzéshez gyorsítok fel, ha valaki tököl elõttem 60-70km/h-val. A kérdés, h ha alapból 20-30km/h a sebességkülömbség, akkor minek gyorsítani "?" ... nem jogos! Azért húzok rá a 90-re még jópár egységet, h minél hamarabb befejezzem az elõzést, mivel az országutak kb 95%ban csak 2 sávosak (1 jön - 1 megy), és szeretnék minél hamarabb visszatérni a szembesávból a sajátomba, hiszen ott mégiscsak biztonságosabb.
Autópálya : egyszerûen nevetséges a 130km/h limit . Szinte sosem tartom be (esetek 97%). Az elõbb emlegetett okos aktakukacok nincsenek tisztában azzal az apró ténnyel, h annak az autónak ami 200km/h-t ... v bõven többet is tud menni, bizony elég komoly a lassulása is. Sajnos ez úgy van kezelve, h lehet h megy monnyuk 220-at, de csak trabant fékkel rendelkezik ... "hogy fog megállni?" .
Sajna amikor baleset van akkor rögtön az szerepel a hírekben h "az ok gyorshajtás" ... igen, csak azt már nem teszik hozzá, h valóban gyors volt-e az a hajtás, v relatív gyorshajtás!? A relatív gyorshajtást + gyakorlatilag bármire rá lehet fogni, az emberekben csak annyi marad meg ... még1 hülye aki száguldozott kifelé az életébõl ... v rosszabb esetben más életébõl. Ezt kb tavasszal fogalmazta meg jól 1 bácsi a híradóban vlh így : "Jön a nyár emelkednek a balesetek számai, ami nagyrészt a tapasztalatlanságnak is betudható. Most elõkerülnek azok az autók amik egész télen a garázsban porosodtak."
Sztem állambácsinak lenne mit rendbetennie mielõtt 1 újabb megszorítást vezet be. Pl tegye rendbe az utakat országszerte, és biztosítsa a szabályok betartásának feltételeit (lsd. lámpák összehangolása).
A MIBÕL? kérdésre pedig nagyon egyszerû a válasz ... abból amit erre kellene fordítaniuk !!! .... súlyadó, üzemanyag/liter/forint jövedéki adó, autók regisztrációs díja stb. Ezeket ha összeadogatjuk akkor éves szinten rohatt sok 0-ra vézõdõ szám jön ki, és elvileg ezért szedik : úthálózat karbantartás.
Ezért mondom, h csak a követelõzés már 1re büdösebb, valamit mutatniuk is kellene !