Úgy látszik Magyarországon divat a "szelektív hallás"...
Akkor mégegyszer:
Az autót NEM az "átlag" gyorshajtóktól vennék el, hanem a VISSZAESÕKTÕL és akik jóval meghaladják a sebességhatárt (passz, hogy mennyi százalékkal).
És persze az autópályán sem minden gyorshajtótól, hanem akiket 180 fölött kapnak el - mondjuk furcsa, hogy ennél kevesebbnél nem, de valahol tenni akartak egy értékhatárt...
A német tanfolyamnál sem az ár volt a lényeg, amit írtam, hanem az, hogy ott "sokkal szigorúbb" feltételek mellet lehet jogsihoz jutni.
Itt Magyarországon is történtek az utóbbi években erre vonatkozó változtatások, de azok száma még mindig igen csekély.
Pl. amikor tizen-egy-két valahány évvel ezelõtt a tanfolyamok menete úgy változott, hogy mûszakiból és EÜ-bõl már gyakorlati vizsgát kell tenni (régen csak teszt volt), vagy hogy addig nem lehet forgalomba menni tanulóvezetésre, amíg nincs teljesítve a rutinpálya és vizsga.
Vagy az utóbbi évek újítása a frissen levizsgázottaknak a gyakorló jogsi, meg a pontrendszer (ami gyakorlatilag nem ér többet, mint a békebeli jogsi-lyukasztgatós korszak...)
A lényeg, hogy felesleges összehasonlítani a nyugatot az itteni vadkelettel.